2017
Имало едно време една А-класа. И тъй като била твърде малка за много от клиентите, Mercedes удължил отпред и увеличил междуосието с 21 сантиметра – и се получила В-класата. Цените също били адаптирани. През март 2005 годпна голямата В-класа струвала 44 000 лева – около 8000 лева повече от идентично мощна А-класа. От нея дългата В-класа наследила не само сандвич-дъното, но и двигателите заедно с техните недостатъци: поради компактния монтаж на двигателя напречно пред краката на водача дори и при леки ремонти като смяна на водната помпа се налага демонтирането на целия двигател. Това струва много пари за труд, демонтирането и монтирането на цилиндровата глава при дизеловия двигател отнема 18 часа.
А това се налага доста често. Когато например при демонтиране се скъса дефектна подгряваща свещ или запеклите инжектори не могат да се свалят. Но трябва да отбележим, че двата дизела ката цяло са надеждни – 180 CDI със 109 к.с. и по-мощният 200 CDI (140 к.с.). Но и двата двигателя абсолютно не обичат пътуванията на къси отсечки. Тогава серийният филтър за твърди частици се задръства за дни и трябва да бъде сменен – за над 1000 лв.
Така че по-възрастните клиенти, които искат да ползват своята В-класа и за съвceм кратки пътувания, е по-добре да изберат бензинов двигател. Само че от тях не бива да очакват радост от шофирането, В 150 (95 к.с. ), 170 (115 к.с.) и 200 (136 к.с.) са по-скоро мудни, отколкото пъргави двигатели. Жизненият В 200 Turbo (193 к.с.) е рядкост на пазара, същото важи и за предлагания от 2008 година В 170 NGT с метанова уредба (от 2009: В 180 NGT). Но стига толкова за техниката на В-класата. Тук трябва да обърнем внимание на друга важна тема: ръждата! Да, В-класата ръждясва. И поради това с напредване на възрастта е само В-торо качество.