Луксозните лимузини Mercedes в изпълнение AMG винаги са били израз на върхов лукс за хора, на които скромността им е чужда. Нещата не са се променили и при най-новото поколение на S-класата, чиято топверсия вече е Plug-in хибрид – но все още с V8.
При това фокусът е поставен не върху чистата динамика, а по-скоро върху електрическия пробег. Независимо от това, Mercedes-AMG S 63 E-Performance с 802 к.с. е най-мощната серийна S-класа в историята.
Повече километри на ток и много мощ от хибридното задвижване
Разбира се, потенциалните купувачи ще се интересуват най-вече от задвижването – и то е върховно. За негова база е използвана хибридната система на GT 63 S E-Performance – и тя е страхотна. Батерията под високо напрежение с директно охлаждане, наречена HPB (от High Performance Battery) – сега има капацитет 13,1 кВтч. Това увеличава изцяло електрическия пробег до 33 километра.

За да не остане динамиката на заден план, четирилитровият V8 генерира 612 к.с., а електрическият мотор добавя още 140 кВт (190 к.с.). Така системната мощност е точно 802 к.с., а въртящият момент достига потресаващаите 1430 Нм.
Поради това динамичните показатели са впечатляващи: ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,3 секунди, а електрониката ограничава максималната скорост на 250 км/ч (срещу доплащане – до 290). Впечатляващи стойности особено с оглед на факта, че S 63 E-Performance тежи 2520 килограма.
S 63 не се плаши от завоите
По всичко личи, че новото поколение на S-класата AMG е подобрено значително по отношение на повеедението в завой. Тъй като батерията и електрическият мотор са разположението на задната ос, разпределението на теглото е оптимизирано, автоматизираната двустепенна трансмисия (за електродвигателя) и електронно управляемият блокиращ се диференциал на задната ос допринасят за по-пъргавото ускорение в серпентините. Другите компоненти, посредством които мощността достига до колелата, са 9-степенната автоматична трансмисия и изцяло адаптивната 4х4-система.

Рекуперацията за зареждане на батерията може да бъде контролирана на четири нива: в най-мощната степен ще изпитате т.нар. One Pedal Driving усещане – като при „пълен“ електромобил.
Водачът може да избира oт централния дисплей или от волана измежду седем режима на шофиране – „Electric“, „Comfort“, „Battery Hold“, „Sport“, „Sport+“, „Slippery“ и „Individual“, с които автомобилът може да се адаптира към всяка ситуация. Те променят реакциите на двигателя, трансмисията и кормилното управление, окачването и дори звука.

Boost-тягата от електрическия мотор също зависи от съответната програма за шофиране – но пълната мощност може да бъде активирана по всяко време във всеки режим при kickdown. Освен това в серийното оборудване на автомобила влиза интелигентен контрол на динамиката при шофиране. Така при най-мощната S-класа в режим Sport ESP се намесва по-късно, докато в Sport+ контролът на динамиката превключва на Pro и подобрява динамиката и обратната връзка до максимум – разбира се, само дотолкова, доколкото хората от Daimler са преценили, че подхожда на луксозна лимузина.
За да бъде подобрена обратната връзка от автомобила при управление, устойчивостта на усукване на купето е увеличена, за първи път в S-класа V8-двигателят е окачен на активни тампони, а в точките за монтаж на окачването са поставени допълнителни „разпънки“. Дори „кутията“, в която е разположена батерията, е направена от специален композитен материал, и също допринася за устойчивостта срещу усукване на купето.
Адаптивното окачване AMG Ride Control+ (въздушно с автоматичен контрол на нивото) е серийно. Благодарение на него S-класата автоматично се снижава с 10 милиметра след около 120 км/ч. Характеристиките на амортисьорите се променят за милисекунди в зависимост от ситуацията и избрания режим на шофиране. Лимузината разполага и с активна стабилизация срещу накланяне на каросерията, която електромеханично компенсира наклона на каросерията.

За да бъде междуосието „виртуално скъсено“, при скорост до 100 км/ч задната ос завива с до 2,5 градуса в посока, обратна на тази на предната. При по-високо темпо задната следва предната – което подобрява стабилността при движение направо и осигурява по-висока безопасността при движения на волана. За да спира сигурно, AMG-то използва спирачна система с 6-бутални спирачни апарати отпред и 400-милиметрови дискове. Опционално S 63 E-Performance се предлага дори с карбоново-керамични спирачки.
Безброй асистиращи системи за S 63
Списъкът от асистиращи системи за водача също е почти безкраен: в него влизат адаптивен круиз контрол, активно кормилно управление и активен асистент за поддържане на лентата, разпознаване на пътни знаци, асистент за смяна на лентата, асистент за кръстовища, както и за следене на мъртвата зона.
Системата Drive Pilot за автоматизирано във висока степен шофиране също ще бъде налична за S-класата AMG, но на по-късен етап. Производителят все още не е обявил базова цена за S 63 E-Performance.
