Mercedes-AMG R50: зеленото чудовище

Екстремни дизайн и техника: Mercedes AMG си подарява за 50-ия рожден ден състезателен автомобил за нормални пътища. В средата на 2017 г. моделът с крилати вратще бъде сред нас

1010
2016

НЕКА БЪДЕМ ЧЕСТНИ. В момента „горещото желязо“ на Mercedes все още се кове. Тъй като динамичният талант на AMG GT си остава предвидим. За 50-ия юбилей на бързия екип на AMG трябва да се появи нещо наистина много наточено. Чудовище със средно разположен двигател, което определено не отстъпва по нищо на Ferrari LaFerrari, Porsche 918 Spyder или дори на Bugatti Chiron. Още в средата на 2017 г. ще видим по улиците изтребителя със звезда в емблемата, като с оглед на рождения ден моделът би могъл да се нарича AMG R50. AMG назовава собствено тегло от 1300 килограма – при мощност от 1300 к.с. Само за сравнение: 16-цилиндровият агрегат на Bugatti разполага с феноменалните 1500 к.с., но теглото му е почти 1900 кг. При ускорението гумите поставят едни и същи граници пред всички, като въпреки двойното задвижване спринтът до 100 не може да бъде взет за под 2,5 секунди.

Също както Ferrari и McLaren AMG използва стабилен и лек монокок от карбон, както и активна аеродинамика, която или спира автомобила, или повишава налягането на притискане в бързи завои.
Дизайнерският елемент, който се явява кулминация и същевременно запазена марка на R50, са крилатите врати в стила на първия SL от 1954 г. За да постигнат впечатляващата мощност от 1300 к.с., стратезите на AMG използват едновременно три мотора. Мощността на двете електрически машини на предната ос е два пъти по 150 к.с. Към тях се присъединява – колкото и да се чудите и маете – действително 2-литров 4-цилиндров двигател, който достига мощност от 1000 к.с. Невероятна стойност, също както и системната мощност от 1300 к.с. Електрически задвижваните предни колела превръщат болида в 4×4 машина, която разполага със задни завиващи колела и активно окачване, което може да управлява всяко от четирите колела поотделно.

Така „чудовището“ ще разполага с отлична стабилност на пътя. Невероятната външност на изключителния атлет на AMG веднага предизвиква възгласи „Льо Ман!“. Именно като на тази надпревара се чувства водачът, който седи адски ниско и близо до асфалта. Воланът и педалите се настройват и така пасват за различни по ръст и размери водачи. За да бъде поддържана челната повърхност на пилотската кабина по-малка, а с това и въздушното съпротивление, седалките са разположени много близо една до друга – така шофьорът и навигаторът му трябва да могат да се разбират отлично. Разбира се, AMG R50 също ще бъде истински Mercedes – с което ще е и екстремно сигурен. Новите асистиращи системи ще разпознават потенциала на водача, ще създават доверие между човека и машината в този свръх-Mercedes. На пистата състезателният автомобил дори ще може сам да определя момента на спиране, да подпомага завиването и да следва перфектната линия. И в идеалния случай това води до най-горещия хиперспортист на света.

Извод

Новият AMG R50 ще остави своята следа. По отношение на външния вид и със сигурност на пистата. Само известните до този момент данни ни карат да настръхнем. Както и, разбира се, цената от 2 до 3 милиона евро.

КОНКУРЕНТИТЕ

Porsche 918 Spyder: хибрид с 887 к.с., 345 км/ч макс. скорост

Porsche 918 Spyder: хибрид с 887 к.с., 345 км/ч макс. скорост

McLaren P1: с 916 к.с. 16,5 секунди до 300 км/ч

McLaren P1: с 916 к.с. 16,5 секунди до 300 км/ч

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин