Хиперспортният автомобил Mercedes-AMG One ще излезе на пазара през тази година. С една промяна – хората от Щутгарт махнаха „Project“ от името на модела. За 50-тия рожден ден на AMG студията на хиперспортен автомобил бе представена с едно обещание: „Mercedes-AMG One е първият автомобил от Формула 1 с разрешение за движение по нормални пътища.“ Това се случи по време на изложението IAA 2017. Първоначално лимитираната на 275 екземпляра серийна версия трябваше да се появи на пазара още през 2019 г., но хомологацията на сложната и екзотична техника от Формула 1 за нормалните пътища изправи инженерите пред големи предизвикателства. След няколко забавяния през 2021 г. Mercedes-AMG One най-после ще се появи!
V6-бензинов двигател с 1,6 литра работен обем и хибрид
Plug-in-хибридното задвижване на Mercedes-AMG One с над 1000 км/ч идва директно от Формула 1. То се състои от турбобензинов агрегат и четири електромотора: единият от интегриран в турбината, вторият е монтиран директно на двигателя с вътрешно горене и е свързан с коляновия вал, а останалите две електромашини задвижват предните колела. 1,6-литровият V6-бензинов мотор с директно впръскване и електрически подпомагана турбина е с четири горно разположени разпределителни вала. Според AMG средно разположеният двигател се развърта до 11 000 об/мин. Това е уникално за автомобил за нормални пътища, докато във Формула 1 максимално позволени са 15 000 об/мин. Задвижването на One е задно.
Именно високите обороти са пречка за разрешението за движение по нормални пътища. За необходимите тестове за отработени газове оборотите на празен ход на 1,6-литровия двигател трябва да са постоянно 1200. При отклонения не може да бъде регистрирана надеждна стойност.
В края на 2020 се появиха новини за AMG One: както обявиха от Mercedes-AMG, предсерийните модели са изпратени на собствената тестове писта за изпитания. При това за първи път с пълна мощност от над 1000 к.с.! Това означава, че проблемите с вредните емисии са овладяни и сега серийната зрялост на модела е съвсем близо. Освен настройки по задвижването при тестовете на пистата се правят фини шлифовки по управлението и активната динамика.