Новини » Mercedes-AMG One счупи рекорда за серийни автомобили на Нюрбургринг

Mercedes-AMG One счупи рекорда за серийни автомобили на Нюрбургринг

1011
2022

Оборудваният с техника от Формула 1 Mercedes-AMG One е новият носител на рекорда за серийни автомобили на Нюрбургринг. Hypercar-ът с 1063 конски сили доказва по най-убедителния начин върховите си динамични способности, управляван от Маро Енгел, като измина 20,8-километровото трасе за 6:35,183 минути.

С постижението си Benz-ът е с цели осем секунди по-бърз от досегашния притежател на рекорда в лицето на Porsche 911 GT2 RS с пакет от Manthey Racing – въпреки че условията на трасето не бяха идеални. Защото въпреки слънчевото време, типично за есенния сезон, на много места пистата беше мокра и леко замърсена.

В преследването на рекорда автомобилът беше поставен на най-агресивния възможен реглаж на вертикалния наклон; освен това Енгел пилотира суперспортната машина в режим Race Plus. А това означава: с активна аеродинамика, максимално стегнато окачване, снижаване на каросерията с 37 мм отпред и 30 мм отзад, както и при пълна мощност на всички двигатели.

По-бавен от обявеното

Въпреки това струващият 6 милиона лева хиперавтомобил се оказа по-бавен от първоначалните обещания! 0-100 км/ч за 2,9 секунди, 0-200 км/ч за 7,0 секунди и 0-300 км/ч за 15,6 секунди, освен това електронно ограничена максимална скорост, от 352 км/ч. Mercedes-AMG One е бърз, наистина бърз. Истината е обаче такава, че обещаните през 2017 г. стойности не са могли да бъдат спазени.

Тогава се казваше, че One ще спринтира за под 6 секунди до темпо 200 км/ч – по-бързо от Bugatti Chiron Super Sport (5,8 секунди). За спринта до 100 км/ч бяха посочени 2,5 секунди.

Все пак не трябва да забравяме, че 2,9 и 7,0 секунди са превъзходни стойности; но едно Porsche 918 Spyder още в края на 2013 притежаваше почти идентични динамични характеристики. Ferrari SF90 Stradale, което с цена 1 милион лева е 6 пъти по-евтино, ускорява по-бързо до темпо 200 км/ч (6,7 секунди).

Mercedes-AMG One се разработва сякаш от доста време. Първата официална информация без от 2017 г., а дебютът на първия прототип без в края на същата година. След това „швабската стрела” се появяваше в пресата най-вече заради проблемите си с хибридното задвижване.  

Заимстваният от болида във Формула 1 на Люис Хамилтън 1,6-литров V6 двигател, комбиниран с 4 електромотора с общо 1200 к.с. имаше сериозни проблеми с вредните емисии. 275 щастливи клиенти са платили всеки по 5,5 милиона лева за колата и през тази  година най-после ще получат своите автомобили.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин