Mercedes AMG GT4: състезателната версия на AMG GT R


27
юли
2017

Как изглежда популярният моторен спорт? В DTM, откъдето Mercedes ще се откаже от 2019 г., няма да го откриете. Всъщност каросериите на състезателните автомобили приличат на тези на серийните модели, а останалото е скъпа състезателна техника. Спомняме си 190, чиито варианти за DTM имаха доста общи неща с версията за нормални пътища. В известен смисъл Mercedes се придържа към тази максима, представяйки Mercedes AMG GT4.

Базовата версия е AMG GT R, с GT4 ще притежавате още повече мощност в сравнение с GT3. Мотото по отношение на техниката е следното: колкото е възможно по-близо до серийната версия и колкото е необходимо по-състезателна. Ако серийното оборудване прави необходим компромис в състезателната версия, то то се заменя. Под капака работи познатият ни 4-литров V8 битурбо агрегат. техническите му данни: до 510 к.с. и 600 нютонметра. За под 4 секунди се достига темпо 100 км/ч, а резервоар с обем от 120 литра ви дава възможност да останете по-дълго на пистата.

Секвенциалната 6-степенна състезателна трансмисия на Mercedes AMG GT4 е разположена съгласно Transaxle-принципа на задна ос и се управлява пневматично. Оборудването включва и настройващ се блокаж на диференциала. С 1390 кг GT4 е с около 250 по-лек от R. GT4 има много алуминиеви елементи, а водачът се намира в „обезопасителна клетка“ от карбон, има и допълнителна защита под формата на стоманени дъги срещу преобръщане. Естествено GT4 разполага с масивно, настройващо се задно крило и аеродинамична предница с широк сплитер. Цената на удоволствието е 400 000 лв.

 

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин