Mercedes-AMG GT S ПОБЕЖДАВА SLS AMG


26
апр.
2017

Лакираният в цвят огнен опал, разполагащ с 510 к.с. GT S стартира в деня на рекордите като последен от армадата на AMG – с пилота Ян Зайфарт, който освен тестов пилот на AMG участва и в 24-часовата надпревара на „Нюрбургринг“. Gran Turismo със звезда в решетката не е чистокръвен състезателен автомобил, но все пак е най-близо до такъв – сравнен със „семейното комби“ C 63 S и с идващия от съвсем друг свят SLS Electric Drive. Причината за ангажирането на Зайфарт като пилот бе обяснена от AMG с факта, че 29-годишният професионалист има опит с автомобили за нормални пътища и се бори за всяка десета от секундата. Това е важно заради ограничения брой на обиколките: ако гумите се нагорещят прекалено много, сцеплението намалява и времената за обиколки стават по-лоши. Мисията бе следната: обиколка за загрявка, корекция на налягането на вече загретите гуми Michelin Cup 2, след това две бързи обиколки и накрая обиколка за охлаждане на гумите. „Трябва да съм много точен и прецизен“, разясни Зайфарт.

Мисията е изпълнена: пилотът на AMG Ян Зайфарт (в средата)

Окачването на GT S е останало почти изцяло със серийната си настройка

От AMG бяха използвали предишния ден за оптимална настройка на параметрите на GT S с оглед на най-добро време за обиколка. Стратегията се оказа успешна и Зайфарт успя да постигне топвреме – при това на следващия завой открадна още няколко десети. „Може още“, сподели Зайфарт. И неслучайно – накрая хронометърът спря на 1:31,89 минути. Издаващият превъзходен грохот GT S подобри рекорда за „най-бърз Mercedes“ с 1,49 секунди – притежание на значително по-мощния SLS AMG Black Series (631 к.с.). Щастливият екип на AMG си тръгна от „Заксенринг“ с три рекорда в джоба и с доказателството, че в Афалтербах могат да правят спортни коли във всеки един клас. Фаворитът на Зайфарт естествено бе GT S: „С него можех да си карам цял ден.“

Най-важното тунинг средство на AMG бе уредът за измерване на налягането в гумите. След една загряваща обиколка налице бе идеалното налягане

Технически данни: V8 битурбо, 3982 cм³, 510 к.с., 650 Нм, 1645 кг, 0-100 км/ч за 3,8 сек, 310 км/ч максимална скорост, 268 702 лева

Mercedes SLS AMG Black Series

Ден на рекордите на пистата: заедно с 15 производители и тунинг фирми излязохме на „Заксенринг“ 2016! ВРЕМЕНАТА на лов за рекорди! Идеята изглеждаше проста и лесно осъществима: събираме колкото е възможно повече автомобили с разрешително за движение по нормални пътища на писта и даваме възможност на тунинг фирмите и производителите да участват със своите коли, карани от пилоти професионалисти. Целта: възможно най-много рекорди на пистата в различни категории – най-бърз „американец“, най-бърз ван, най-бърз Mercedes, най-бърз сред всички. Денят на рекордите, който се състоя през 2015 г. на пистата „Заксенринг“, бе голям успех: 21 автомобила поставиха 12 рекорда. Първоначално не бяхме сигурни дали такова мегасъбитие може да бъде повторено година покъсно. Решението обаче дойде лесно: някои искаха реванш, други бяха започнали да правят автомобили за рекорди. Когато от Mercedes AMG заявиха участие с три, а от Porsche – с два автомобила, проектът стартира. Последваха ги и други производители. Тунинг фирмите също не чакаха покана – единствено победителят от 2015 г. Tikt, специалист на тема Corvette, не успя да довърши колата си навреме. Въпреки това за нас бе късно да се откажем – новото събитие трябваше да стартира. И ние го направихме.

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >