Mercedes-AMG GT R Edo Competition: 585 „коня“ не стигат

„Благородната“ тунинг компания Edo Competition направи AMG GT R с мощност до 700 к.с. Екстремни при проекта са не само мощността и звукът, но и гумите. Ние тествахме машината!

1604
2018

Малко са ситуациите, в които 585 конски сили не са достатъчни за един автомобил! Но не и за компанията Edo Competition, която иска да спечели титлата „Най-бърз Mercedes на Заксенринг“ със своя тунингован Mercedes-AMG GT R! В рамките на Деня на рекордите на AUTO BILD и Michelin ние вече успяхме да изпробваме този Hardcore-GT R. Съвсем скоро ще разберете дали опитът е бил успешен. 660, 680 или 700 к.с.? С коя степен на мощност трябва да бъде Mercedes-AMG GT R? Какво бихте казали за всичките? Това не е проблем за Edo Competition, тъй като тунерът „отключва“ мощността стъпаловидно: с първите пет предавки получавате 660 к.с., на шеста – 680, а на седма – цели 700 к.с.! Въртящият момент от 850 Нм се постига още преди 2000 об/мин.

Радикални гуми Michelin Pilot Sport Cup 2 за GT R

Допълнителната мощност от 115 к.с. и екстрадозата въртящ момент от 150 Нм са постигнати изцяло чрез „чист“ софтуерен тунинг. По данни на тунинг компанията максималната скорост е „значително над 340 км/ч“ – значително повече от „заводските“ 318. Бруталните 850 Нм трябва да бъдат издържани от серийната трансмисия – тя нито е усилена, нито софтуерът й е модифициран. До момента 7-степенната DCT-кутия не е създавала проблеми – след няколко хиляди километра тестове. Проблеми създаваха гумите – специално за Деня на рекордите Edo беше обут с Michelin Pilot Sport Cup 2 с означение ZP. Тези спортни гуми са с хомологация за обществените пътища, но са разработени за писта. След кратко загряване тук те функционират прекрасно – но за кратко. Само след три бързи обиколки спортните гуми се износват брутално – и това се усеща и по време на последващото тестово шофиране извън пистата. Sport Cup 2 изглеждат почти като сликове. Дори на четвърта с пълна газ лампата на ESP мига тревожно и система не „отпуска“ всичките 660 конски сили под капака. За щастие настилката е суха – на мокро щяхме да си имаме сериозни проблеми с изгладените гуми!

Edo модифицира серийната ауспухова система

Въпреки сериозните проблеми със сцеплението увеличената мощност в сравнение със серийния вариант е напълно осезаема – като най-вече във високите обороти AMG GT R на Edo „тегли“ още по-мощно. Освен това тунингованият V8 Biturbo е по-шумен, отколкото при серийната машина. Причините за това са две: първо, целият изолационен материал от багажния отсек е премахнат, и второ – от Edo Competition са преработили ауспуховата система така, че клапите в нея да останат отворени и на празен ход, съвсем комфортно с помощта на дистанционно управление. Най-вече т.нар. Downshifts създават истинско удоволствие: GT R раздава такива „викове“, че пешеходците и останалите водачи направо се стряскат. Настройката на окачването определено не е за всекидневно шофиране (3,2 градуса негативен страничен наклон отзад и 3 градуса отпред). В комбинация с по-ниското окачване (-35 мм) сега тунингованият GT R е по-близко до пътя и изглежда още по-агресивен. Ако гумите имаха по-добро сцепление, в завоите щяхме да можем да постигаме още по-високи скорости.

400 000 лева за цялостния пакет

Тогава серийните седалки тип „корито“ биха били особено препоръчителни – защото предоставят значително по-добра странична опора от серийните. Иначе интериорът на Edo Competition GT R e напълно сериен – като изключим олекотения багажен отсек. Цялостният тунинг проект (заедно с колата) излиза 400 000 лева – с около 70 000 отгоре спрямо бедно оборудван GT R.

Извод

Edo Competition прави AMG GT R още по-бърз и брутален без да изменя красивия външен вид на спортния модел. Само гумите са прекалено екстремни за обикновените пътища! Затова трябва да отбележим, че Sport Cup 2 с означение ZP бяха поставени само в борбата за рекордна обиколка. Иначе GT R е на стандартни Cup 2.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин