Mercedes-AMG GT 63 S: GT е адът!


15
дек.
2018

АКО ЩЕ Е ГАРГА, ТОГАВА ДА Е РОШАВА. За първия тест с новото четириврато GT на AMG избираме 63 S с внушителните 639 к.с. Можехме да изберем 43 (367 к.с.), 53 (435 к.с.) или 63 (585 к.с.), но не! Предпочитаме модела „повече няма как“. И действително това е върхът, който предлага всичко: S-моделът е оборудван с въздушно окачване, задни завиващи колела и шест режима на движение включително програма за дрифт. Последният определено е в гените на автомобила, тъй като в режим за дрифт програмата изключва предната ос и праща цялата тяга назад. Както се вижда от голямата снимка горе. Но този Bad Benz (зъл Benz) може не само да дрифти. Макар че вози живо тегло от 2120 кг, 63 S ускорява само за 3,2 секунди от 0 до 100 км/ч, като максималната му скорост е 315 км/ч. Разходът на гориво от 11,3 л/100 км според производителя определено е в сферата на фантазиите, но все пак при автомобил като GT това няма никакво значение. Онова, от което живо се интересуват клиентите, е как е положението със седенето? И то най-вече на задната седалка? Сравнително добре. Има достатъчно място, позицията на седене е добра. А багажникът побира цели 461 литра, като благодарение на големия заден капак товаренето става лесно.

Добри гени: V8 битурбо двигателят се произвежда ръчно от дъщерната фирма на Daimler AMG

Напълно в унисон със съвсем приличния комфорт. В миналото имаше седани на AMG, в които дори и в комфортен режим щеше да ви заболи кръстът – вече не е така. Нашият GT с четири врати вози съвсем прилично в ежедневието – моделът е напълно подходящ за дълги преходи по магистралата. Може обаче да бъде и съвсем различен. В режим Sport+ и този Mercedes може да ви съсипе кръста. Но за сметка на това ще възнагради водача със спокойна каросерия, абсолютно залепване за пътната настилка и с гаранция за уникално напречно ускорение. Няма спор – това е истински, честен суперспортист. Керамичните спирачки уверено заковават на място 2,2-тонния автомобил при необходимост. Слабости? Малко непрецизната реакция на автоматичната трансмисия с два съединителя при потегляне, пътното поведение става все по-капризно с повишаване на температурата на гумите, а при завъртане докрай управлението става прекалено леко. Дребни неща, които няма как да забележите, ако не карате подчертано ангажирано на пистата. Но също и странности, които не си позволява Porsche Panamera.

Надписът GT 63 S означава 639 к.с., двойно задвижване – както и минимум 330 000 лв.

За съжаление те продължават и във вътрешното пространство. За да управлявате GT, е необходимо да сте специалист на тема дигитален свят. За хора, които са отраснали с VW „костенурка“, това е доста объркващо. Бутоните на волана са с много дребен шрифт, тъчпадът на оформената от AMG средна конзола не е убедителен заместител на Comand контролера. Справянето с многобройните функции е предизвикателство дори и в спряло положение на автомобила. Щом обаче веднъж свикнете, ще се насладите на модерния нов дигитален свят с отлични гласови команди. Стигаме и до единствения сериозен недостатък на GT – цената. Топмоделът 63 S се ориентира по струващата 370 000 лв. Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid – моделът от Цуфенхаузен обаче не върви толкова добре, колкото новият автомобил на Benz. Плюс за GT, а това е от значение в този клас. Ако ще е гарга, то поне да е рошава.

Типично за модел на Mercedes от новото време: солидно качество, дигитален свят – тук с централната конзола на AMG в стил Porsche Panamera

 

Извод

В тази лига досега играеше само Porsche Panamera. Сега в надпреварата се включва и дъщерната фирма на Daimler AMG – не по-малко вълнуващо. Това не е напомпан CLS – четиривратият GT е честен суперспортист.

Това ни харесва, а това не

Той е просторен, сравнително удобен и въпреки това адски бърз. За съжаление при AMG бързо ще свършат и парите ви.

Двигател V8-битурбо, отпред надлъжно Работен обем 3982 куб.см Мощност 470 кВт (639 к.с.) при 5500 об/мин Макс. въртящ момент 900 Нм при 2500 об/мин Задвижване двойно/9-степ. автоматик Тегло (празен) 2120 кг 0–100 км/ч 3,2 сек Макс. скорост 315 км/ч Разход 11,3 л А98Н Емисии CO2 257 г/км Цена от 330 000 лв.

 

Още по темата

Card image cap
Колко спортен е SUV-ът на Maserati?

10
мар.
2016

Maserati Levante има силни конкуренти: SUV-ът навлиза в територията на Audi, BMW, Porsche и Range Rover. Първи впечатления от Levante S с 430 к.с.!

Card image cap
В кои модели ще се возите като крал?

18
апр.
2017

Оставяме се да ни поглезят – в случая автомобили с кралски комфорт. Качване, движение, наслаждаване. Накрая може да има само един крал. Един тест на Волфганг Кьониг (от немски – „крал”)

Card image cap
Panamera Turbo S e-Hybrid: 400 000 лв. за най-бързата хибридна лимузина

26
юли
2017

Porsche преоткрива Panamera Turbo S. Благодарение на електрическо подпомагане Turbo S генерира 680 к.с. и получава титлата най-бърза хибридна лимузина в света

Card image cap
BMW 630d Gran Turismo xDrive: И вместо ИЛИ

15
мар.
2018

BMW заменя досегашната Серия 5 GT със Серия 6 GT. Тя е с променена каросерия, нова техника и мощни двигатели

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: