Mercedes-AMG GLE 63 S или Audi SQ7: кой е господарят на пътя? (ТЕСТ)


31
май
2021

НЕ, V8 ПАРТИТО все още не е приключило. Бавно се насочваме към изхода. Все по-строгите норми за вредни емисии правят живота на двигателите с голям работен обем доста труден, а общественото мнение също отдавна се опитва да ги заклеймява. С „разумни“ аргументи едва ли ще оправдаете 8-цилиндровите агрегати, работещи във внушителни автомобили като Mercedes-AMG GLE 63 S или Audi SQ7. Ако ви трябва „само“ много място, то с топ бензиновите агрегати сте свръхмоторизирани, а ако искате да излезете на лек офроуд, то едва ли тези модели ще бъдат първият избор за вас. Спортните водачи също няма да са доволни: прекалено висок център на тежестта и с близо 2,4 тона на всеки кандидат прекалено голямо тегло. А за пътуване на дълги разстояния тестов разход от порядъка на 13 л/100 км едва ли може да се нарече приемлив.

Но нека бъдем честни: тези V8 машини въпреки това са много въодушевяващи. Под предните им капаци работят майсторски творения на инженерното изкуство. В случая от Инголщат за задвижването отговаря универсалното оръжие 4.0 TFSI с 8 цилиндъра във V-образно разположение. Двигателят се използва и в топмодела RS Q8, като там предлага доста повече – 600 к.с. и 800 Нм максимален въртящ момент. В нашето сравнение тези данни биха подхождали повече на GLE – няма обаче модел Audi RS Q7. Общата прилика с мачо варианта RS Q8 не е сериозна. Тук SQ7 би могла да свири превъзходна осемцилиндрова симфония. AMG също ни се понрави със страхотния си звук. 612-те конски сили на също 4-литровия V8 мотор на Mercedes са подпомагани от новия свят на спорта – Mildhybrid генератор добавя 22 к.с. Това помага на Mercedes да изпреварва Audi при спринтовете за еластичност. Апропо спринт: и двата модела ускоряват на права отсечка като истинска буря! В SQ7 имаме перманентното двойно задвижване quattro, като 60 процента от мощността отиват към задната ос. 4х4 системата на AMG 4Matic+ разпределя мощността между двете оси с помощта на електромеханичен съединител. При нея максимум половината от мощността се насочва към предната ос.

Актуалният интериор на Audi с големия брой реагиращи на допир повърхности. Доста отвлича вниманието на водача.
Дефинирано усещане за управлението в дигитализирания кокпит на AMG. Изработката е безупречна.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин