Mercedes-AMG GLE 63 S: звярът на Benz


3
авг.
2020

СЕЩАМ СЕ ЗА УРОЦИТЕ ПО ФИЗИКА и инертната маса. Намирам обаче противоречие при новия AMG GLE 63 S. Този Benz разполага със солидната маса от над два тона. За инертност обаче въобще не може да се говори. Също както мечка GLE се прави на добродушен великан и се превръща в чудовище, ако го провокирате. А за да се случи това, е нужно само малко по-силно натискане с десния крак на педала на газта. Причината е във фамозния V8, с който хората от Афалтербах преобръщат законите на физиката. 4 литра работен обем, от който в 63 S биват изтръгнати 612 к.с. и 850 Нм (EQ Boost: 1100 Нм), като при базовия модел AMG 63 разполагате с 571 к.с. и 750 Нм.

В екип със светкавично превключваща автоматична трансмисия GLE придобива задвижване, което оставя физиката без шансове. GLE ускорява за 3,8 секунди до темпо 100 и се отдалечава в посока хоризонта с максимум 280 км/ч. Става дори и за бързо каране в завои. Естествено, че седите на по-високо и дъхът ви направо спира, когато GLE като истинска мечка гризли в атака с ръмжащ ауспух и свистящи гуми се устреми към хълма. Но благодарение на системата за активно стабилизиране на накланянето, ориентираното към задната ос двойно задвижване и на блокиращия се диференциал под пода на багажника напрежението при третата серпентина преминава в признание за инженерите на AMG и борбата им срещу теглото на този колос. Веднага, след като и спирачките демонстрират якото си захапване, удоволствието може да започне.

Спортните кресла комбинират удобство и добра странична опора, шикозни алуминиеви джанти с гуми с размер 275/50 R 20

Превключвате смело режимите на движение и си мислите за учителя си по физика от едно време, който днес нямаше да повярва на всичко това. Вие пък няма да разберете, че AMG GLE има електрифицирано задвижване – дори и в дигиталния кокпит да мига индикация EQ. При такава солидна мощност липсва турбодупка, умело елиминирана от електрическия бууст. А по отношение на разхода на гориво на колоса, предимството при разхода чрез рекуперация и по-продължителни паузи „старт-стоп“ не се оказва решаващо. Затова пък V8 моторът замества почти напълно скъпата аудиосистема Burmester от щедро оборудвания AMG. Тъй като при двигател, който има голям звуков спектър – от уверено ръмжене до гневно крещене и агресивен грохот, наистина не се нуждаете от музика в купето. Карта за зареждане определено би ви свършила повече работа…

Топвариантът AMG 63 S също е с характерната задница на GLE. Не е най-красивата, но затова пък най-често гледаната страна

Двигател V8, битурбо, отпред надлъжно Работен обем 3982 см3 • Мощност 450 кВт (612 к.с. + 22 к.с. EQ Boost) при 5750 об/мин Макс. въртящ момент 1100 Нм при 2500 об/мин • Задвижване двойно/9-степ. автоматик • Д/Ш/В 4954/2018/1782 мм Тегло (празен) 2345 кг
Багажник 630–1380 л 0–100 км/ч 3,8 сек Макс. скорост 280 км/ч • Разход 11,5 л А98Н Емисии CO2 262 г/км Цена (приблизителна) 280 000 лв.

ИЗВОД

В момента Mercedes AMG GLE 63 S спада не само към най-впечатляващите, но и към излишните автомобили. 612 к.с. в 2,3-тонен SUV – не ти трябва, но адски много го искаш. Внушителен гигант.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >