Mercedes-AMG GLC 63 S E Performаnce: 680 конски сили и 2-литров ДВГ

2708
2024

По-високото тегло се нуждае и от по-висока мощност: Mercedes-AMG следва това стриктно в GLC 63 S E Performance

ОБЩО ВЗЕТО при новия GLC 63 S се касае за един C 63 на по-висок етаж. Техниката е почти идентична, динамичните характеристики не са по-различни от тези на модела от среден клас. Вместо за 3,4 сек SUV-ът е с една десета от секундата по-бавен до темпо 100, а максималната скорост е електронно ограничена и при двата модела (тук е 275 км/ч).

Напълно дигиталните уреди за горещите спортни индикации са серийни

За мнозина обаче това, което има под капака, не е това, което трябва да бъде. В новия GLC 63 S Mercedes е изхвърлил V8-агрегата и го е заменил с 4-цилиндров с електрическа подпомагана турбина. При това добавката E Performance осигурява не само дълго име, но и системна мощност от 680 к.с. Пакетът от батерии и електромоторът са разположени на задната ос, като електрическата машина разполага със 150 кВт (204 к.с.) в режим на бууст, а постоянната му мощност е 80 кВт (109 к.с.). Цели осем режима гарантират във всяка една ситуация доброто сътрудничество между двигател с вътрешно горене и електрическа машина, като изцяло електрическият пробег от 12 км не си струва да бъде споменаван.

Ако пожелаете, ще ускорите с 63 S за 3,5 сек до темпо 100 км/ч

От AMG изобщо не акцентират върху това, тъй като с 6,1-киловатчасовата си батерия GLC 63 S е създаден като пърформънс хибрид. Една четвърт от този капацитет винаги се пази, за да е възможен бууст и при изтощена батерия. Електрическият пробег е достатъчен, за да тръгнете тихо сутрин рано от вкъщи, без да нервирате съседите. Когато достигнете междуградския път, удоволствието може да започва.

Звукът е по-различен от досегашния, но това е положението

Да, въпреки теглото си от 2235 кг този мега-SUV ви осигурява постоянна усмивка на лицето. Разпределението на тежестта е ориентирано към предната ос, но серийните задни завиващи колела правят автомобила много маневрен. Под скорост от 100 км/ч те завиват с до 2,5 градуса обратно, а над това темпо те стабилизират автомобила, като завиват минимално паралелно на предната ос (0,7 градуса най-много). Адаптивното стоманено спортно окачване прави осезаем шпагат в различните режими на движение, като колкото по-спортна е настройката, толкова повече ни харесва то. В режим Race окачването е твърдо, но ударите се поглъщат толкова добре, че почти не се забелязват.
Така трябва да бъде. Спирачките пък можеха да работят малко по-интуитивно: при първото натискане на педала първоначално не се случва почти нищо, а ако увеличим усилието, отново си мислим, че пак не се случва нищо, но налягането се увеличава интуитивно и след това се усеща здраво захапване при спиране. Така че в началото не е толкова голямо спирачното усилие, после прекалено много и малко късно – налага се да свикнем с това. Също както и с цената – стартът е от 230 540 лв. това е с около 40 000 лв. повече, отколкото за последно с V8-агрегат.

Седалките AMG-Performance се предлагат само в комбинация с пакет Advanced за 5170 лв.

Извод

С изключение на външния вид всичко друго е различно: звук, усещане зад волана, сложност на техниката. AMG обаче не обещава, че 4-цилиндровият двигател ще звучи като V8. Саундът е ръмжащ, GLC 63 S е изненадващо пъргав в завоите – различно, но добре.

2-литров 4-цилиндров агрегат, разположен надлъжно, със сюрреалистичните 476 к.с.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред надлъжно, + ел. двигател Работен обем 1991 см3 Мощност*
500 кВт (680 к.с.) при 6750 об./мин Макс. въртящ момент* 1020 Нм при 5500 об./мин Задвижване двойно/ 9-степ. автоматик Д/Ш/В 4749/1920/1635 мм Тегло (празен) 2235 кг (DIN) Багажник
470–1530 л 0–100 км/ч 3,5 сек Макс. скорост 275 км/ч Разход 7,5 л А98Н/100 км Емисии CO2 170 г/км Цена от 230 540 лв.

*Системна мощност

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин