AUTO BILD България / Mercedes-AMG GLC 43 Coupé: заплаха за гумите си!

Mercedes-AMG GLC 43 Coupé: заплаха за гумите си!

AMG се зае с GLC Coupé и му постави мощен V6. На финала SUV-ът не се е превърнал точно в спортен автомобил, но е много пъргав


14
дек.
2016

Многостранен талант, който иска да бъде дяволски бърз и същевременно красив. Точно това се опитва да постигне GLC Coupé, „обработен“ от AMG. Основната съставка в рецептата на GLC 43 е V6-двигателят с два турбокомпресора. Mercedes-AMG поставя винаги турбините от вътрешната страна на V-то, между двете цилиндрови глави – така базовата температура трябва да бъде по-висока, а двигателят – да реагира по-спонтанно. Резултатът са 367 к.с., извлечени от работен обем 3 литра. Максималният въртящ момент от 540 Нм се разпределя в полза 31:69 „в полза“ на задната ос. Всъщност GLC-то на AMG „захапва“ пътната настилка много добре дори и в най-динамичния режим Sport+. За 4,9 секунди високият красавец ускорява от 0 до 100 км/ч, а устремът му бива прекъснат на 250 с електронно ограничение.

Power-пакет: 367 конски сили, извлечени от работен обем три литра, и максимален въртящ момент 540 Нм.

Лесен за овладяване и в завоите

Втората съставка е въздушното окачване. Върху него от AMG са се потрудили доста. 3-камерна система във всяка възглавница се управлява електронно според желанията на шофьора. При Sport+ с оглед подобряване на динамиката предницата е малко „по-мека“ от задницата. Това понякога води до разлюяляване, което в нормалния спортен режим е дори по-слабо осезаемо. Все пак в завои „безпокойството“ на каросерията бързо бива овладяно от двойното задвижване, а електромеханичното кормилно сервоуправление създава увереност за контрол у водача. Въздушното окачване обаче е приятно стегнато дори в режим Comfort. Тогава то „изглажда“ много добре дефектите на пътя. Единствено преминаването през къси „вълни“ по цялата ширина на колата веднага се усеща в купето – останалото остава извън купето. Не на последно място – и благодарение на добрата шумоизолация. Тя не пропуска в интериора много от децибелите на V6-мотора. Дори в спортен режим той остава изненадващо „цивилизован“. В Sport+ саундът става по-осезаем, а бързите смени на предавките биват придружени от междинна газ. При GLC в Mercedes-AMG са се отказали от клапи в изпускателната система, каквито има при Е63.

Кокпитът е типичен за Mercedes, но има някои спортни екстри.

Става и за (лек) офроуд

Третата съставка е 9-степенната трансмисия, която работи много убедително. Дори и в „цивилната“ версия на GLC тя се справя перфектно със задачите си. За AMG-GLC софтуерът й е пренаписан, а времето за превключване – намалено чувствително. Ако се наложи, SUV-купето е готово и да излезе извън пътя и да се поизцапа. С дълбочина на газене 30 см, ъгли на атака от 20,8 градуса отпред и 18,6 – отзад този „паркетник“ може повече, отколкото очаквате. А когато трябва, е способен да тегли и ремарке с тегло до 2,5 тона.

Заради ръбчето-спойлер на задния капак отзад няма чистачка.

Базова цена 130 070 лева

Такива „еснафски“ дейности обаче далеч не отиват на Mercedes-AMG GLC 43 Coupé. Той си пада по „препускане“ по магистралата. Естествено, автомобилът е наследил всички недостатъци на GLC Coupe – като високия товарен ръб (85,5 см) или отвратителната видимост назад. АМG-GLC ще бъде по шоурумите още тази година. Базовата цена от 130 070 лева е доста солена – но поне в нея са включени 4х4, спортно кормилно управление, спортна изпускателна система и въздушно окачване. Който иска да получи и високотехнологичната инфотейнмънт система Comand Online, ще трябва да приготви още 7041 лева.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >