Mercedes-AMG C 63 S: „убит“ двигател при опит за бърнаут (ВИДЕО)

2101
2021

Така не се прави! В Австралия шофьор на Mercedes-AMG C 63 S Coupé се опитва да направи бърнаут, но нещата се объркват и вместо дим от гумите, V8 битурбо моторът „гръмва“. При това собственикът на автомобила го е спечелил само няколко месеца по-рано – и явно ще му бъде доста тъжно!

Хиляди Интернет потребители се смеят на този водач на AMG! Клипът с неуспешния бърнаут на C 63 се разпространява бързо в социалните медии. 43-секундното видео показва как водачът се опитва с всички сили да накара задните колела на развиващия серийно 510 к.с. C 63 S да превъртят. Дори след няколко неуспешни опита мъжът не се отказва и отново и отново „развърта“ до високи обороти V8 битурбо-мотора, докато автомобилът стои неподвижен. Можете буквално да чуете как автомобилът се съпротивлява. След това на 40-та секунда от клипа е записан гръм, от левите изпускателни тръби излиза бял пушек – защото двигателят на C 63 S се запалва. Видеото завършва внезапно.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИТЕ ЗА MERCEDES-AMG C 63 НА СТАРО

За щастие няма пострадали, но четирилитровият V8 битурбо на AMG вече е за ремонт. Шофьорът отнася много подигравките и злобата в социалните мрежи – които донякъде заслужава: най-късно след първия неуспешен опит, той можеше да престане да измъчва машина. Тази грешка сега ще му струва прекалено скъпо. Въпреки това омразата в коментарите е оправдана само частично: няколко души пишат, че водачът вероятно е забравил да изключи тракшън контрола и затова не е успял да „запали“ задните гуми. Дали обаче тракшън контролът всъщност е бил включен или изключен, остава под въпрос. Защото при представения в края на 2018 г. фейслифт на C 63, Mercedes-AMG опрости управлението на Launch Control-а, наречен Racestart. Докато при C 63 до 2018 моделна година Racestart беше активиран чрез издърпване на двете лостчета на волана и последващо потвърждение в бордовия компютър, инженерите направиха целия процеса по-лесен при модела за фейслифт. При изключен тракшън контрол всичко, което трябва да направите, е да преминете към съответния режим на шофиране (Sport, Sport+ или Race), да натиснете спирачката с левия си крак, а с десния газта – и Racestart бива задействан.

Как се прави бърнаут

Проблемът е, че много шофьори са свикнали да правят бърнаут по този начин. Това сработва без никакви проблеми за C 63 преди фейслифта, но не и с модела от 2019. Тази тема често бива дискутирана във форуми и сред водачи на C 63. Действително, има начини да „заобиколите“ интелигентната технология – но те са сложни и не винаги работят. Тъй като въпросното C 63 S Coupé от видеото е модел след фейслифта, вероятно това е една от причините, поради които бърнаутът не се е получил. Разбира се, възможно е и водачът просто да не е деактивирал напълно тракшън контрола.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин