Новият Mercedes C-клас чука на вратата. Следващото поколение – W206, трябва да бъде представено през 2021 г., а версиите AMG вероятно няма да закъснеят. И за да бъдете наясно още сега: не, M177 битурбо V8 най-вероятно няма да се поставя в бъдеще. C-клас W206 се очаква да използва само четирицилиндрови двигатели с 48-волтова електрическа система, което, разбира се, ще се отрази и върху AMG-тата. „Коне“ ще се изстискват не от работен обем, а с помощта на електрически турбокомпресори и „хибридизация“. Изключително сериозни ще бъдат промените по задвижващата система на модела. Световната премиера на стандартната C-класа е предвидена за 2021 година. АMG-версиите е малко вероятно да бъдат представени преди края на 2021 г. и вероятно ще излязат на пазара в началото на 2022 г.

Двигателят от A 45 отива нагоре в гамата
Бившият шеф на AMG Тобиас Моерс още преди време разкри, че ще разчита на електрификация почти навсякъде в бъдеще. C 63 трябва да бъде следващата стъпка. Единственото, което остава неясно, е кой двигател с вътрешно горене ще бъде използван. Тъй като шестте и осемте цилиндъра вероятно ще отпаднат за следващия C-клас, четирицилиндровият M139 с турбо от A 45 S ще бъде логичен избор. Там той развива 421 к.с., но в C 63 ще бъде монтиран надлъжно, а не напречно. С по-голям турбокомпресор двигателят в C 63 вероятно ще бъде с около 450 к.с. Така новият модел би надминал сегашния C 63 S с 10 к.с., а въртящият му момент от 700 Нм също трябва да бъде увеличение. 63 без S вероятно ще генерира малко под 500 к.с. Благодарение на 48-волтовата електрическа система електрическото турбо би могло да компенсира евентуално по-забавените реакции на стандартен по-голям турбокомпресор.
Според Моерс идеята е електрическата тяга да подпомага динамиката, а не да осигурява придвижване изцяло на ток електрическо. Факт е обаче, че за постигане на тези стойности на производителност трябва да се използва електрически мотор със значително повече от 100 кВт (136 к.с.) със съответна батерия, което ще позволява пробег от около 50 километра само на ток. Така че би било съвсем реалистично следващият C 63 да бъде plug-in хибрид. Дали електрическият мотор ще задвижва задната или предната ос все още не е ясно. Предимството на C 63 с четири цилиндъра и електрически мотор ще бъде по-ниското тегло на предната ос, ако електрическият мотор задвижва задната. Това ще се отрази благоприятно на управляемостта. Естествено, характерният осемцилиндров звук няма как да не ни липсва. В бъдещи всички С-клас AMG ще бъде 4х4 – към момента такова се предлага единствено за C43 4Matic. За успокоение на феновете мениджърът разкри, че ще има режим за дрифт – само на задно.