Mercedes AMG A 45 S: хвана ни жълтата треска


3
ян.
2020

БЕЗ ПАНИКА – това не е болест и не ни трябва лекар. Това е реакцията ни на вируса „пълна газ“ S-MA 4517. А срещу пристрастяване към този Mercedes AMG A 45 S не помагат нито хапчета, нито психолози. Принципно бързият „шваба“ е един компактен A-клас. И хубаво, че е така – заради приличното предлагано място, много добрата изработка и модерната система MBUX. Прибавяме и някоя друга екстра на AMG, която ще ви накара да искате междуградски пътища със завои и изключващата се ESP. Пърформънс седалките ви обхващат от първия метър и не ви пускат нито за миг до самия край. Ако това не ви харесва, можете да си спестите около 5000 лв. и да сте щастливи с комфортните или спортните седалки. „Състезателите“ ще се радват на многобройните спортни апликации като алуминиеви педали и жълта маркировка на волана. „Развлекателната електроника“ също може много повече. Функция „старт на пистата“, измерване на време на обиколка и запис на всички свързани с обиколките данни (Track Pace за 600 лв.) – всичко това се прави от MBUX между другото. Няма спор – ние сме заразени, температурата ни се покачва. Затова се насочваме към пистата.

Bоланът е с жълта маркировка

След първите няколко бързи обиколки слизаш от колата, заобикаляш я, за да видиш табелката. Да, това е A-клас. Признаваме, че с 421 к.с. е доста потентна, но все пак е компактна. Нищо, че се управлява като служебния автомобил на Себастиен Ожие. Това се дължи най-вече на 2-литровия 4-цилиндров турбомотор в предницата, който благодарение на момчетата от AMG разполага с 421 к.с. Да, правилно сте прочели – четиристотин двадесет и една! Освен това е оптимизирано триенето, а налягането на пълнене е увеличено на 2,1 атмосфери. Двигателят е завъртян на 180 градуса с цел подобряване на притока на въздух, а охлаждането е оптимизирано (благодарение на механична електрическа водна помпа, както и на двустепенен интеркуулер, който се кооперира с климатичната инсталация. Както и… Резултатът? Невероятен! Автомобилът ускорява мощно в целия диапазон на оборотомера, макар че 500-те Нм максимален въртящ момент са на разположение едва от 5000 оборота, Twin Scroll турбото осигурява мощна тяга още от 2000 оборота.

A 45 S е с 26 милиметра по-дълъг от своите събратя. И с 28 милиметра по-нисък

Така спонтанно реагиращият A 45 S достига темпо 100 за 4 секунди и десет секунди по-късно вече се движи с 200 км/ч. 8-степенната автоматична трансмисия си върши работата чудесно. Звукът също е чудесен, макар и част от него да достига по изкуствен път до водача. Още в заводската настройка, тоест без да си играете с бутоните AMG Dynamic, пакета Dynamic Plus и ESP, компактната „бегачка“ притежава невероятно добро сцепление и осигурява доста добро удоволствие от шофирането. Управлението работи директно и прецизно, окачването е сравнително комфортно дори и по лоши пътни настилки, а можете да се движите наистина бързо. Сериозен дял за всичко това има и интелигентната система за двойно задвижване Performance 4Matic+. Тя не само светкавично разпределя мощността между предната и задната ос, а и между лявото и дясното задно колело.

360-милиметрови предни спирачни дискове и тъмни 19-цолови алуминиеви джанти са част от серийното оборудване на А 45 S

Голямо удоволствие обещава режимът за дрифт. Ако се осмелите да превключите на режим Race (ESP изключена, ръчна смяна на предавките), ще можете да гледате асфалта през страничния прозорец. Предпоставките да го направите са затворена писта и достатъчно умения. Ако сега се замисляте за A 45 S, то не трябва да имате никакви съмнения относно парите. Компактното удоволствие стартира от около 124 000 лв., харчи по 10,5 литра А 98 Н на всеки 100 километра и има две години гаранция. Има ли наблизо лекар?

Тлъста плячка: от два литра работен обем AMG изтръгва 421 к.с. – невероятно съотношение обем-мощност

ИЗВОД

421 к.с. в компактен модел? Невероятно! В положителния смисъл. Малкият Mercedes отваря пред нас нови измерения. Рядко досега сме изпитвали такова удоволствие в неспортен автомобил.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >