2021
Фейслифтът по-скоро не му личи, но разгръщането на мощността му е също толкова брутално, както и досега: Mercedes AMG 63 S се представи доста убедително в теста ни.
Той е голям, практичен и невероятно бърз. Макар и мнозина да говорят за Plug-in-хибриди – новият Mercedes AMG E 63 s T не иска да чуе дори и след фейслифта на Е-клас. Това свръхкомби продължава да разполага с мощност от впечатляващите 612 к.с. (450 кВт.), както и с максимален въртящ момент от 850 Нм.
Ускорението на битурбо V8 двигателя е брутално
Битурбо 8-цилиндровият мотор с работен обем от 4 литра е страхотен и звучи сдържано на заден план или пък заглушава всичко с тътена си – в зависимост от желанията на водача. Благодарение на пълния въртящ момент още от 2500 оборота, 4х4 комбито спринтира от място до темпо 100 км/ч за 3,5 секунди, като развива максимална скорост от 290 км/ч. Хубаво е, че двутонният товарач междувременно се предлага само с двойно задвижване; иначе дори и при суха настилка и загрети гуми той едва ли щеше да намери добро сцепление на пътя. Въртящият момент се разпределя посредством електромеханичен съединител към двете оси, като включващият се от превключвателя за режимите и лостчетата на волана режим на дрифт доставя голямо удоволствие, но за комби като Е-клас е излишна играчка. По-смислени се явяват блокажът на задния диференциал и здраво захапващата спирачна уредба с керамични дискове.
Солиден плюс за спортното комби по отношение на комфорта
9-степенната автоматична трансмисия е добра, но в комфортната зона не е еталон в класа. С огромната си тяга, превъзходния двигател и финото въздушно окачване, Mercedes AMG E 63 S 4matic T е великолепен при пътуване на дълги разстояния. Не толкова спокойно и комфортно както при лимузина от един клас по-нагоре, но все пак идеален за изминаване на дълги разстояния с висока скорост. Това се дължи на преработката и допълнителния комфорт в нормален режим. Именно тук E-клас вече не е толкова твърда както преди , като комбинацията от пружини и амортисьори е станала по-фина, по-уверена и просто по-добре настроена. Ако пък предпочитате една иде по-твърдо возене, може да го „втвърдите“ по всяко време от програмата за избор на режим. В комфортен режим разполагащото с много конски сили комби вози превъзходно, а и без друго едва ли ще излезете с това комби на Mercedes на пистата.
Все пак моделът може да се превърне в истински спортист – Mercedes AMG E 63 S разполага със съответните режими на движение (хлъзгава настилка, комфортен режим, Sport, Sport+, Individual и Race), как и със система за регулиране на динамиката със степени Basic, Advanced, Pro и Master. За бъдещите поколения на модела вероятно ще има по-прегледна и по-семпла аранжировка.
E 63 S ще ви накара да зяпнете и на касата
Естествено това мощно комби не е евтино, а и разход на гориво от 11,9 литра е постижим само, ако се въздържате от междинни спринтове и карате двигателя да работи в зоната на системата за изключване на цилиндрите. Тогава работят само четири горивни камери, което се забелязва единствено от индикацията в кокпита. На външен вид комбито на фейслифта на E-клас е претърпяло доста по-малко промени в сравнение със седана, тъй като задницата е почти същата и светлините са идентични с тези на предшественика. Отпред нещата изглеждат малко по-различно с новите LED фарове и променената броня, която има по-големи вентилационни отвори. Ако пренебрегнете обаче задължителните надписи AMG, ще направите впечатление на минувачите относно потенциала на мощния автомобил с комплекта 20-цолови джанти и провокативните крайни ауспухови тръби.
Ценовата листа на Mercedes AMG E 63 S T започва от 250 000 лв., а с многобройните доплащащи се екстри съвсем лесно ще стигнете 300 000 лв. Ако искате чистокръвно комби, то трябва да не се колебаете. AMG E 63 S ще бъде последният от своя вид – в бъдеще такива спортисти от висок клас няма да минат без електрическо подпомагане.