AUTO BILD България / Mercedes-AMG обнови C 63

Mercedes-AMG обнови C 63

След фейслифта на стандартната С-класа Mercedes oсвежи и „наточената“ модификация С 63. Топмоделът идва при клиентите с нова предница и високи технологии


29
мар.
2018

Mercedes освежи С-клас – в това число и AMG-изпълненията. След С 43 дойде ред и на С 63. Топмодификацията носи типична за AMG радиаторна решетка с вертикални ламели. Бронята получава нова „напречна перка“ във въздухозаборниците, влизаща във външните въздухозаборници. Отстрани прави впечатление новият дизайн на джантите, оптимизиран за по-добра аеродинамика, с гланциран външен пръстен. Задницата се „перчи“ с два двойни ауспуха, които биват разделени един от друг с дифузьор. При купето клиентите могат да поръчат опционални AMG аеродинамичен пакет, в който са включени преден сплитер, фин спойлер на багажника и дифузьор в черно. Подобно на предшественика, и обновеният 63 разчита на 4-литров V8 Biturbo. Той разполага с две нива на мощността – 476 к.с. (650 Нм) при С 63 и 510 (700 Нм) – при C 63 S. С по-маломощния агрегат автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,0 сек и постига максимална скорост 250 км/ч (електронно ограничена). При втория мотор максималното темпо е 290 км/ч, а „спринтът“ 0-100 отнема 3,9 сек.

Време е да отворим лявата врата и да седнем на шофьорското място от пакета седалки AMG Performance. „Креслото“ предлага богати възможности за климатизация и е познато от други модели. Комбинацията от цветове в изложбения автомобил е черно със сиви акценти. Новият волан на AMG 63 е скосен отдолу, „ляга“ добре в ръцете с повърхности от материя Dinamica и карбонови елементи. Най-важната новост обаче са мултифункционалните бутони и тъчповърхностите, познати от Е-клас и CLS. През новите контролери се управлява и темпоматът. Опционалният 12,3-инчов инструментален клъстер заменя стандартните аналогови инструменти, разположени в дълбоки „пещери“. На дисплея се представят ускоренията – в спортен режим. Всички дигитални показателни уреди са с прекрасна резолюция.

Напразно ще търсите Widescreen-кокпита или MBUX в обновения 63. Серийно инфоразвлекателната система е със 7-инчов монтиор, а срещу доплащане – с 10,25 инча. Който „бръкне в кесията“ за по-големия дисплей, може да избира сред три специфични за AMG режима – класически, спортен и суперспортен. И С 63 получава собствено AMG-меню, което дава различен тип информация на шофьора (напр. температура на двигателно и трансмисионно масло, статус на задвижването и окачването, G-сили, както и хронометър за време на обиколка). Значително по-прецизни са тези данни с опционалния Track Pace логър. При него данни за ускорението и за скоростта биват запаметявани 10 пъти в секунда, а като добавка има и времена за обиколки и секторни времена. На база на данните Mercedes може да анализира и поведението на автомобила – и да го подобрява. Тази оферта е прекрасна за хора, които ще карат своето AMG не само по обществени пътища – но и на писта. Всъщност в системата е запаметена конфигурацията на известни трасета като „Нюрбургринг“ например. Чрез приложение за смартфон запаметените данни биват записвани – така че да ги споделяте с приятели в социалните медии.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >