Mercedes A 250e срещу VW Golf 1.4 eHybrid: струва ли си зареждането от контакта?


17
май
2021

Когато в Германия чуете plug-in хибрид, най-често си мислите за служебен автомобил. Тоест лимузина или SUV с мениджъра на борда. В повечето случаи е вярно, но комбинацията от двигател с вътрешно горене и електрическа машина все по-често се среща и в по-ниските автомобилни класове. Компактният бестселър VW Golf и конкурентът му Mercedes A-клас също са поставили допълнителен кабел за зареждане в багажника. Компактните модели също нерядко се използват за служебни или фирмени автомобили. За нашето сравнение сме избрали Mercedes A 250 e с 218 к.с. системна мощност. От VW пък изпратиха разполагащия с 204 к.с. Golf eHybrid.

ТОВА ПРЕДЛАГАТ: GOLF ОПОЛЗОТВОРЯВА ПО-ДОБРЕ ПРОСТРАНСТВОТО

Без съмнение малкият Benz се представя доста убедително при компактните модели. Предлаганото място отпред е добро, а удобните седалки предлагат достатъчна странична опора в завоите, като заради удобните си тапицерии са идеални и за пътуване на дълги разстояния. Дотук цари паритет с Golf. Седалките на модела от Волфсбург също са комфортни и почти перфектни, а мястото е щедро. Mercedes блести с по-фини материали и изключително солидна изработка. Тук се усеща някогашният дух на Mercedes – само че в модерен вариант. Кокпитът с двата големи монитора не само изглежда шикозно, но и се управлява безпроблемно – след известно време за свикване. А когато и двете ръце на водача са заети с управлението, все пак ви остава подчертано разбиращата система за гласови команди. На снимките нашият A-клас е с MBUX иновационен пакет, който струва направо стряскащите 2765 лева. В Golf имаме усещането за по-обикновени материали – управлението на кокпита обаче не е толкова опростено. Макар и гласовите команди да функционират почти толкова добре, колкото и в компактния Benz, невинаги биват разбирани. Или поне не и от първия опит.

Mercedes A250e
VW Golf eHybrid

Планираната сервизна акция за 56 000 автомобила Golf заради проблеми със софтуера е оправдана. Малко изнервящи са и плъзгачите за температурата и силата на звука, чрез които рядко можете да постигнете желаната промяна от пръв път. Още повече че плъзгачите не са осветени в тъмната част на денонощието. Нека хвърлим поглед назад. Усмивката в Golf е значително по-голяма от тази в A-клас. Само и заради това, че въпреки традиционно по-широките си задни колони VW осигурява по-добър поглед върху случващото се на пътя зад автомобила. Още нещо: на задната седалка в Golf има повече място. Не и когато става дума за пространството за краката, тъй като по-дългият с 13,5 сантиметра Benz не му отстъпва в това отношение. Но затова пък А-класата отстъпва при пространството за главите. По-ниският отвън с 4 см Mercedes принуждава по-високите си пасажери да навеждат глави и им оставя с 3,5 см по-малко място над перчемите. В Mercedes седим на 30 сантиметра над пода на автомобила. В Golf сантиметрите са с пет повече, така че пътуващите с дълги крака могат спокойно да ги разположат, без да се налага да допират коленете си до ушите. Къде тогава се крие по-голямата външна дължина на A 250 e? Определено не е в багажника. Максималната вместимост от 1125 литра е идентична с тази на Golf (1129 литра), като Benz има леко предимство само при минималния товарен обем (310 спрямо 273 л). Тъй като батериите са разположени под задните седалки, а резервоарът отнема от пространството на двойния товарен под, при вместимостта липсват 50 (Mercedes) и 100 литра (VW).

Mercedes A250e: мониторът показва кой мотор какво прави в момента.
VW Golf eHybrid: На монитора се изобразяват енергийните потоци

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин