Mercedes A 200 7G-DCT: интелигентен събеседник


30
сеп.
2018
  • Hey Mercedes!
  • What can I do for you?
  • It’s very hot here…
  • Temperature is set to 23 degrees.

Така започва денят ни с новата А-клас. Извинете ни за английския – и ние се стремим да пазим българския език, но за съжаление новият компактен Mercedes не го „говори“. А неговата интелигентна инфоразвлекателна система е разработена с участието на български специалисти! Колко жалко… Всъщност трябва да свалим шапка на нашите гурута по електроника – защото системата MBUX действа почти на ниво изкуствен интелект – защото разбира много повече от определени заучени фрази. Достатъчно е само да кажете „топло ми е“ – и Benz-ът се усеща, че трябва да намали температурата в купето. Разбира се, тази команда далеч не е единствената, с която А-клас ще ви зарадва – „Навигирай до Пловдив“, „Имам нужда от хляб“ и т.н. – ще останете изненадани колко интелигентна е MBUX в действителност. Стига да владеете английски, разбира се. Така и така обаче кръгът от клиенти, към който е насочена колата, особено в България включва IT-специалисти, които ползват езика на Острова повече от родния си… Ето защо не е изненадващо, че А-клас използва огромен таблет, простиращ се по 2/3 от таблото – двойният екран е дълъг колкото двата монитора, на които работя. Надали ще се изненадате, ако ви кажем, че резолюцията е прекрасна, а възможностите за персонализация на показанията – безброй…

Идва време за още нещо ново. Спирам колата на охраняем паркинг и потеглям пеша към вкъщи. По навик поглеждам към телефона – там съм получил съобщение, че без да искам съм оставил един от прозорците на колата отворен. Тази функция работи благодарение на системата Mercedes Me, която ще ви информира и когато оставите автомобила отключен, ще ви даде информация за наличното гориво, течност за чистачки и т.н.

А нещо за двигател, окачване, скоростна кутия? Не бързайте да ни се сърдите, че пишем само за разни дигитални технологии. Проблемът не е в нас – просто новите автомобили сякаш лека-полека се превръщат в нещо като огромни смартфони, които да ни придвижват от точка А до точка В. А-клас ще направи това много пъргаво със своя 1,3-литров турбобензинов мотор със 163 к.с., чийто максимален въртящ момент от 250 Нм понякога „озорва“ предните колела, борещи се за сцелну В интерес на истината, той не прави впечатление на брутално мощен, но се задоволява с малко над 7 л на 100 км в смесен цикъл. Оборудваният със 16-цолови гуми тестови автомобил филтрираше неравностите прилично и като цяло създаваше успокояващо усещане, което единствено малко нервните реакции на 7-степенната трансмисия с два съединителя разваляха на моменти.

Технически данни

Двигател 4-цил. редови, турбо, отпред напр.; Работен обем 1332 куб.см; Макс. мощност 120 кВт (163 к.с.) при 5500 об./мин; Макс. въртящ момент Нм при об./мин; Макс. скорост 225 км/ч; 0-100 км/ч 8,2 сек; Задвижване предно/7-степ. трансмисия с два съединителя; Д/Ш/В 4419/1796/1440 мм; Обем на багажника 475-1636 л; Тегло 1349 кг; Разход EU-Mix 6,3 л; Емисии СО2 144 г/км; Цена: от 60 376 лв.

Извод

А-клас доказва, че Mercedes вече няма правото да бъде наричана „пенсионерска марка“. Напротив: този компактен модел се вписва по прекрасен начин в света на младото поколение, който започва и завършва със смартфона. Въпреки това в Щутгарт не са забравили, че автомобилът си остава автомобил – и не са превърнали А-клас в дигитално устройство, с което (между другото) можете да се придвижвате.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин