2024
Продава се Mercedes S-класа (W 140) с 6-литров V12 в рядка цветова комбинация. В Германия луксозната лимузина дори има право на регистрация като ретро автомобил
Дори повече от 30 години след премиерата си, Mercedes S-класа от поколението W 140 остава магнит за погледите! Добре поддържаните екземпляри от големия Benz вече се намират трудно на пазара на употребявани автомобили. Този ранен 600 SE в рядка цветова комбинация на пръв поглед изглежда много добре.
През 1991 г. третото поколение на Mercedes S-класата дебютира на автомобилното изложение в Женева с цели две години закъснение. Според плановете наследникът на W 126 е трябвало да дебютира през 1989 г., но сериозната конкуренция от страна на BMW 750iL (E32) и Lexus LS400 принуждава Mercedes да преработи отново W 140, преди да го пусне на пазара. В резултат на това бюджетът за проекта надхвърля заложените първоначално три милиарда марки.
Най-доброто или нищо
От 1991 г. обаче новата S-класа се превръща в еталон по отношение на комфорт и екстри – и макар че рекламният слоган „Най-доброто или нищо“ е въведен едва по-късно, W 140 напълно отговаря на него.
Като истински топмодел, W 140 е носител на голям брой иновации за времето си. Подобрената структура на каросерията повишава безопасността; в 8- и 12-цилиндровите модели параметричното сервоуправление, както и функцията за сгъване на страничните огледала улесняват маневрирането. При движение на заден ход в паркомясто две „стълбчета“ излизат от задните калници. Тези архаични предшественици на сензорите за паркиране могат да се използват за ориентир при насочване на автомобила в паркомястото. Естествено, 65-милиметровите стъблчета са хромирани.
Между 1991 и 1998 г. са продадени общо над 400 000 екземпляра от W 140 – като на луксозна лимузина от този модел се е возил не само германският канцлер Хелмут Кол, но и папа Йоан Павел II.
Само 3399 произведени Mercedes 600 SE
W 140 се среща много рядко в модификацията 600 SE, тъй като повечето клиенти поръчват директно по-дългата с 10 сантиметра версия SEL. Ето защо броят произведени 600 SE с V12 и „късо“ междуосие (само 3,04 метра) е само 3399.
Един от тях в момента се продава от автокъщата Ural Auto в регион Аделхайдесдорф (Германия). Въпросният Mercedes 600 SE е произведен през 1992 г. – т.е. в случая става въпрос за ранен екземпляр.
Ранните версии разполагаха с 408 к.с.
Сърцето на 600 е V12-aгрегатът с означение M 120 и работен обем 5987 куб.см. Това е първият серийно произвеждан 12-цилиндров двигател за лек автомобил Mercedes. В началото агрегатът генерира 408 к.с. и 580 Нм, които се предават към задните колела чрез 4-степенна автоматична скоростна кутия (от края на 1995 г. – 5-степенна). От края на 1992 г. мощността е намалена леко – до 394 к.с., а въртящият момент – до 570 Нм.
Обявеният за продажба 600 SE е в напълно оригинално състояние и на пробег 174.500 километра. С оглед на това, големият Benz прави първо впечатление на много добре поддържан. Интериорът не е износен и по него не личат следи от употреба.
Цветовата комбинация е много атрактивна
При този 600 SE един от акцентите е цветовата комбинация от зелен екстериор (с характерните плоскости на Сако в контрастен тон) и зелен кожен салон. Тази цветова комбинация със сигурност не е за всеки вкус, но определено се среща рядко.
За съжаление в обявата информацията за историята на S-класата е оскъдна – не са упоменати нито броят предишни собственици, нито записите в сервизната книжка. А при интерес към автомобила всичко това трябва да бъде проверено. Търговецът поне е посочил, че спирачките са сменени.
Накрая можем да обобщим, че обявеният за продажба Mercedes 600 SE изглежда във видимо добро оригинално състояние и се характеризира с рядка цветова комбинация. На пръв поглед обявената цена от 18.990 евро (ок.38.000 лева) изглежда справедлива, но естествено, ако имате сериозен интерес към подобен автомобил, който като нов е струвал 200 хиляди марки, трябва да се подготвите и за доста скъпа поддръжка. И да не забравяме, че резервоарът неслучайно е с обем 100 литра…