2022
Нерядко осмивани, днес преработките Koenig Specials са търсени колекционерски модели. В Щатите бе продаден Mercedes 450 SL с широк бодикит!
В САЩ неотдавна бе продаден Mercedes 450 SL на култовата тунинг-фирма Koenig Specials, който изглежда направо като автомобил на сутеньор! Цената може да ви се стори висока, но е оправдана!
Имаше времена, в които преработките на Koenig Specials бяха осмивани. Моделите на Mercedes, BMW, Jaguar или Ferrari, дело на тунинг-специалистите бяха карани от хора, занимаващи се със сутеньорство. Тази представа обаче вече се промени – в последните години тунингованите от Koenig Specials модели са търсени колекционерски автомобили и се продават на високи цени.
Koenig Specials е основана през 1977 г.
Какво всъщност представлява Koenig Specials? Фирмата е основана през 1977 г. от Вили Кьониг. През 1974 г. Кьониг започва да се занимава с тунинг. Причината: чистоновото му Ferrari 365 GT4 BB (първият доставен в Германия екземпляр) не е достатъчно мощно. Затова Кьониг монтира спортна ауспухова уредба, а по-късно прави и класически тунинг на двигателя. Мощността е увеличена на 450 к.с.,а Кьониг поставя допълнителни елементи по каросерията и заден спойлер. Така са положени основите на Koenig Specials. Малко по-късно фирмата от Мюнхен разширява портфолиото си с Twin Turbo-преработки и легендарните днес XXL-бодикитове. Те правят Koenig Specials не само световно известен, но и един от най-добрите тунинг-специалисти през 80-те и 90-те години.
А сега да се върнем на въпросния Mercedes 450 SL, тунингован от Koenig Specials. Освен широкия комплект има нови брони, допълнителни елементи за калниците, BBS-джанти с гуми с размер 225/45 и 275/45, както и твърд покрив в цвета на автомобила.
Червени седалки Recaro в интериора
Още по-див е интериорът, чиято кулминация безспорно са яркочервените седалки Recaro C Classic с електрическо регулиране и високоговорители Blaupunkt в подглавниците. Седалките вероятно са от автомобил Porsche. Арматурното табло и тапицериите на вратите са нови. Неоригинален е и воланът с три лъча Recaro.
За съжаление само със 160 к.с.
Пробегът от 105 000 километра е оригинален. По 4,5-литровия V8 мотор (М 117) не са правени промени, но тук става дума за калифорнийската версия, която със 160 к.с. е значително по-немощна от европейските (217 до 225 к.с.).
Продавачът е притежавал специалния SL от 2012 г. и оттогава е изминал 10 000 километра. Изглежда е поддържал добре този SL, който не е катастрофирал. Като цяло на снимките 42-годишният Mercedes прави много добро впечатление.
Тунингованият от Koenig Specials автомобил е продаден за над 130 000 лв.
Сега този Koenig Specials Sl е сменил собственика си за малко над 130 000 лв. С което Benz-ът определено не е евтин, но цените на оригиналните Koenig Specials са се повишили. В момента в Германия не се предлага R 107 на Koenig Specials, но затова пък два SEC – с цена от 120 000, респективно 140 000 лв.