Mercedes 450 SEL 6.9: нашата класика на деня


8
юли
2019

Mercedes 450 SEL 6.9 (W 116) бе по своето време ЗВЕЗДАТА на небосклона на S-клас. Повече Mercedes от това просто нямаше – така казваха специалистите. Нашата класика на деня.

Когато Mercedes 450 SEL 6.9 се появява на пазара през 1975  г. специализираната преса го приветства като „най-добрия автомобил на света“. Досега нито един следвоенен модел на Daimler няма толкова голям работен обем, а инженерите са оборудвали топмодела с всичко, което е върхът на техниката по онова време. При това става дума за немалко неща.

Въодушевлението Mercedes 450 SEL 6.9 започва още в гаража. Още, щом завъртите ключа на запалването, двигателят M100 стартира с басово стакато. 6834 кубически сантиметра работен обем, 286 к.с. и 550 Нм максимален въртящ момент, на разположение при 3000 об/мин. С ускорение от 0 до 100 км/ч за под 8 секунди и максимална скорост от 230 км/ч по времето на 6.9 сериозните конкуренти на магистралата се броят на пръсти.

Детайлите във вътрешното пространство: разграфен до 260 км/ч скоростомер! Без значение в какъв диапазон на оборотомера е V8 агрегатът. Винаги във всяка една ситуация има резерви от мощност. Към това разбира се прибавяме и комфортът на возене. 450 SEL 6.9 е оборудван серийно с хидропневматична система. Теглото е почти 2 тона, а 6.9 притежава меко и стабилно возене с автоматично регулиране на нивото, управлявано от превключвател зад волана.

 

На външен Mercedes 450 SEL 6.9 се различава от по-слабите версии единствено по обозначението на задния капак. Ако този вариант ви се струва прекалено семпъл, то можете да се ориентирате към W 116 на AMG. Тогава S-клас получава спойлери, а велурените постелки и почистващата уредба за фаровете са серийни при 6.9. Тапицериите от плат на седалките от нашия фотомодел са специално поръчани от притежателя. Преди покупка не забравяйте: Mercedes 450 SEL 6.9 струва много пари! При това нямаме предвид покупната цена и разходите за гориво. Става дума за поддръжката и ремонтите. Комплект нови гуми например е към 4000 лв. А да не говорим, ако случайно се повредят хидропневматиката и двигателят…

Още по темата

Card image cap
Citroën C5 Tourer и DS: краят на екстравагантността?

27
сеп.
2017

Във Франция приключва една ера: C5 е последният модел на Citroën с хидропневматичното окачване. Впечатляващото окачване, което въодушевяваше почитателите си и разплакваше механиците

Card image cap
КОПИЕ, ОРИГИНАЛ ИЛИ…

25
апр.
2017

…откъде са гледали Audi и Peugeot? Audi ТТ и Peugeot RCZ всъщност копират стара концепция на VW: още през 1955 г. производителят на каросерии Karmann използва евтина серийна техника за направата на расово Coupe – Karmann Ghia. През 2010 г. нещата изглеждат по-различно, но някак си подобни

Card image cap
„Булгаралпин“: българската следа

22
апр.
2016

Ултралекото купе и невероятният пилот Илия Чубриков ще останат завинаги в историята. Спирането на проекта за производството на „Булгаралпин“ заради СИВ обаче ще ни натъжава винаги

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: