Mercedes 300 CE 6.0 AMG: Мuscle Сar Мade in Germany

0806
2017

AMG – когато видите тази абревиатура, обикновено не се чудите какво точно се крие зад нея, а просто знаете, че „порядъчните“ Benz-ове се превръщат в брутални „спортисти“. От скоро поделението на Daimler има и собствен модел в програмата си в лицето на AMG GT. Тази година подразделението на Mercedes, създадено през 1967 от бившите инженери на Daimler Ханс-Вернер Ауфрехт и Ерхард Мелхер, чества 50-ата си годишнина.

По случай юбилея решихме да си припомним представения през 1988 Mercedes 300 CE 6.0 AMG, с който AMG успява да „пробие“ в САЩ. Американците остават запленени от невероятните 350 к.с. и 550 Нм, които раздутият W 124 развива – ето защо получава прякора The Hammer. Под капака работи могъщ 6-литров V8 – който при рязко подаване на газ “разтреперва“ цялата каросерия, точно като при типичен американски Muscle Car. Същевременно дървените декоративни лайстни и класическото арматурно табло създават усещане като при германско такси.

В света на лукса ни водят кожените седалки, които предлагат идеална странична опора, регулират се изцяло електрически и в многобройни позиции. 300 CE 6.0 изглежда много по-тежък, отколкото се чувства при шофиране. След като човек свикне с натискането на педалите (твърди като камък) и въртенето на волана (много „мек“), започва да говори на един език с колата. Максималната скорост впечатлява и днес: 1,6-тонното купе развива 289 км/ч, а днешните Power-лимузини обикновено са електронно ограничени на 250 км/ч. Само след 6 сек при старт от място скоростомерът показва 100 км/ч. Кикдаунът резултира в „мяткане“ на задницата – все пак тук няма нито ESP, нито TCR. А 300 CE 6.0 е произведен само в 12 бройки и поради тази причина трябва да бъдем много внимателни. При тежък десен крак автоматикът връща предавки и Benz-ът се изстрелва напред. Когато в завой човек не пусне газ, трансмисията не бърза да превключва – много спортно! При смяна на предавка трепва цялата каросерия. По стара тунинг традиция от AMG са направили окачването с по-къси пружини и по-твърди амортисьори. В комбинация с 3-компонентните 17-цолови джанти (отпред с гуми 235/45, отзад с 265/40) 6.0 е прекалено безкомпромисен по отношение на возията за днешните разбирания.

От 2018 6.0 AMG официално ще бъде ретро модел по германската класификация. Нито пътното поведение, нито визията му обаче са отживелица. Като нова екзотиката е струвала 335 000 германски марки, а днес е още по-рядка: истинско AMG за колекционери, което тепърва ще поскъпва!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин