2022
Mercedes S 123 вече е рядкост. Все по-трудно става да се намери на разумна цена някое от старите хромирани комбита, произвеждани в периода от 1975 до 1985 г. Повечето екземпляри вече са в частни колекции. Ето защо този, който ви представяме, е изключително атрактивен: Mercedes-Benz 280 TE, тоест с топмоторизацията, в момента се предлага в eBay за 8600 евро (ок. 17 000 лева). Ако се интересувате от модела, трябва да разгледате набързо този екземпляр – и да го купите, ако наистина е толкова безупречен, колкото показват снимките.
Дори и да изпаднате в еуфория, трябва да внимавате: за продавача има само една оценка в eBay – а информацията за машината не е особено подробна. Снимките са само четири, а описанието на Benz-а е доста суховато. Все пак знаем годината на производство – 1984. След есента на 1981 г. мощността става 185 к.с. (преди това е била 177 к.с.).
Пробегът от 324 000 км звучи правдоподобно: шестцилиндровите бензинови двигатели от серията M110 със 185 к.с., последната еволюция на мотора, произвеждан в продължение на почти три десетилетия и поставян дори в S-класата, е известна със своята надеждност. При добра грижа, включваща редовен реглаж на клапаните, машината, позната сред феновете на стари Benz-ове като „Турския полумесец“ заради характерния си звук, може да се справи и с половин милион километра.
Проблемите с ръждата при W 123
Естествено, 40-годишен автомобил има своите проблемни места: при 123-ките най-неприятното нещо за собственика е ръждата – по калниците, ръбовете на каросерията и опорите за крика. Кафявата чума атакува често също задния капак и задните странични стъкла. При конкретния екземпляр те изглеждат изненадващо добре от едната страна на автомобила, показана на снимка. Дъното на автомобила, както и вратите, също могат да корозират бързо – те обаче не са скъпи и се намират за по 400 лева бройката, в зависимост от състоянието.
S123, който се предлагаше и с турбодизел, е първото лайфстайл комби на Mercedes. То веднага се превърна в хит: докато седанът влезе в историята като най-успешния Benz с 2,3 милиона продажби, комбито също отбеляза голям успех с около 200 000 бройки. Победният ход на моделите продължава и на ретро сцената: ето защо за W123/S123 почти няма евтини оферти. A aко случайно попаднете на екземпляр за малко пари, бързо ще „наваксате“ разликата в цената за кърпене. Нерядко 280 TE от 3-та серия може да достигне 20 000 евро и нагоре. Не може да се говори за сравнение с разхода на дизелoвите 123-ки: тук трябва да се подготвите поне за дванадесет литра.

Подробностите изглежда потвърждават доброто състояние
И макар че снимковият материал към този екземпляр е доста оскъден, поне видимото на снимките изглежда добре. Малки детайли като пластмасовите елементи на предната броня не са избледнели или напукани. Интериорът също изглежда запазен, не се виждат пукнатини от слънцето по много деликатното синьо арматурно табло (но може и да са скрити от волана). Всичко това би означавало, че автомобилът може да е бил съхраняван дълго време в гараж. Съществен плюс е и преминатият пред TÜV технически преглед – но това не отменя нуждата от старателна проверка за корозия и течове.
