2022
През 80-те години на миналия век, амбицирана от добрите продажби на модела 928, фирмата Porsche решава да инвестира в един още по-амбициозен проект. Това е така нареченият Проект 989 за спортен седан с четири врати, по който се работи между 1989 и 1991 г. Честа практика при разработката на изцяло нов модел е някои от основните компоненти да се тестват върху съществуващи серийни автомобили с близки параметри и тегло. Това, от една страна, спестява време за разработката, а от друга страна, изпитанията могат да бъдат направени далеч от очите на конкуренцията, тъй като автомобилът, използван тако „ракета-носител“, изобщо не привлича вниманието.
Такъв е и случаят с перспективното Porsche 989 – напълно различен автомобил с изцяло нов двигател, който би трябвало да се появи на пазара през 1995 г., веднага след края на производството на 928. Тъй като по същото време каросерията на 989 още не е готова, Porsche решава да тества новия си 3,6-литров двигател V8 с мощност 300 к.с., като го инсталира в Mercedes-Benz 230 CE, серия W124. Един от няколкото оборудвани по този начин автомобили все още се съхранява в студиото за контрол на качеството на Porsche, макар че при поглед отвън почти по нищо не се различава от серийния модел.

Porsche избира този автомобил вероятно защото вече има известен опит с адаптирането на свои двигатели към някои модели на Mercedes-Benz. Такъв например е случаят с представения на Парижкия автосалон през 1990 г. модел 500E с 5-литров V8 двигател и мощност 326 к. с., оборудван с 4-степенна автоматична скоростна кутия. Двигателят на Porsche, поставен на Mercedes 230 CE W124 Coupe обаче е с работен обем от 3,6 литра и е комбиниран с механична скоростна кутия, но гумите 225/55 ZR16 са доста близки по размер до 500E. Всеки. който е имал възможност да погледне под капака, разбира, че това не е двигател на сериен автомобил, а логото на Porsche е дискретно поставено само на едно място, където почти не се вижда. Интериорът също е модифициран от Porsche, с поставянето на нови седалки с вградени облегалки за глава, въздушна възглавница, интегрирана във волана и механична скоростна кутия на Porsche. Вместо типичната ръчна спирачка за Mercedes-Benz, тестовият образец има класическа ръчна спирачка с лост на централната конзола.

Стартиралият през 1989 г. проект е окончателно спрян през януари 1992 г. Тогава фирмата е оглавена от Венделин Видекинг и главният изпълнителен директор на Porsche Арно Бон и мениджърът по развитие Улрих Бец са принудени да напуснат. Видекинг определя проекта като нерентабилен и се съсредоточава върху пускането в производство на новия Boxster Roadster (986) и новото Porsche 911 (996) с водно охлаждане, което споделя много от компонентите на Boxster. През 1995 г. моделът 928 излиза от производство и единственият сериен фирмен двигател V8 на Porsche остава в Mercedes-Benz 500E. Едва през 2003 г. Porsche отново има в гамата си сериен модел с двигател V8 в лицето на новия SUV Cayenne. Идеята за спортен седан с двигател V8 в крайна сметка също е реализирана на практика с дебюта на Panamera през 2009 г., макар и с 20-годишно закъснение от проекта 989.
