2024
Специализирана в класически автомобили автокъща в Дюселдорф продава много специална 124-ка T-модел. Реставрираното комби не само е в отлично състояние – но и цялата му история (не само сервизната) през последните 20 години е щателно документирана
Този Mercedes 230 TE е много специален. Ценителите ще оценят фината работа на 4-цилиндровия агрегат с означение M102 и мощност 132 к.с. По-забележителното обаче е отличното състояние на комбито с първа регистрация от 1988. Цялото дъно на автомобила е обработено със сух лед, спирачките и окачването са цялостно ремонтирани, а каросерията е боядисана в сивия цвят Liasgrau. Тъй като Mercedes не е изисквал доплащане за тази боя, тя е позната още и като „швабско сребро“.
Първият собственик на автомобила обаче не се е стискал и си е поръчал като екстри люк и теглич. След 12 години Меrcedes-ът сменя притежателя си. От 2000 г. нататък този човек, който е пенсионер, записва не само всяко пътуване и всяко зареждане, но и всички дейности по ремонта и поддръжката в бордовия дневник. Пробегът, който може да бъде проследен съвсем точно, е малко под 180 000 километра – това е доста под средното за 36-годишен Т-модел.
Комбито с ръчна скоростна кутия вече е обявено за продан от автокъщата C.O.G. Classics GmbH в Дюселдорф. Тя е публикувала 50 снимки, които максимално точно разкриват изключителното състояние на машината – за да бъде оправдана високата цена – 18.900 евро (ок. 38.000 лева).
Тя е доста самоуверена, но 124-ката отдавна е търсена класика. А комбито, което е значително по-рядко от седана, е още по-апетитно за колекционерите. Щедро пространство, ясни и изчистени линии и типичната за Mercedes солидност са отличителните черти на Т-модела с непреходна елегантност.
Въпреки това, както при всички версии на 124 на 30 и повече години, ръждата е големият проблем. Ето защо на пазара бихте могли да откриете немалко предложения за по 2-3 хил. лева. При тях астрономическият пробег е гарантиран – а набезите на кафявата чума са почти задължителни. Оферти като тази на C.O.G. Classics за непокътнати от времето автомобили са рядкост – което обяснява и „дебелата“ цена.