Mercedes 190 DTM: нашата класика на деня

0309
2019

1992 е златна година за Mercedes в моторспорта. През този сезон 190 E 2.5-16 Evo II печели 16 от общо 24 състезания в DTM, а в края на шампионата пилотите на тима грабват от първо до трето място. До момента нито един друг моде в Германския шампионат за туристически автомобили не е отбелязвал в рамките на един сезон повече победи, точки, най-добри времена за в тренировки и най-бързи обиколки и не е бил толкова дълго начело.

Подготовка на автомобилите от AMG

Съставките за историческия успех идват благодарение на начетени специалисти. Британските гурута в моторспорта от Cosworth разработват цилиндровата глава на мотора с 16 клапана. AMG, тогава „придворен“ тунер на Daimler, подготвя автомобилите на заводския отбор. Благодарение на целенасоченото намаляване на теглото „бегачките“ тежат едва по 980 кг. Техниката с по 4 клапана на цилиндър и Bosch Motronic „изстискват“ от 2,5-литровия двигател 370 к.с. при 9500 об/мин. Със спринта 0-100 км/ч DTM Daimler се справя за 4,5 сек, а максималната скорост е 300 км/ч. Правозъба 6-степенна трансмисия предава мощността към задната ос с блокаж на диференциала. Предавките се сменят на пълна газ без превключване.

2,5-литровият мотор генерира 373 к.с., които „движат“ само 980 кг

Разбира се, бляскавите победи са се дължали както на конструкторите, така и на пилотите: Mercedes разчита на Клаус Людвиг, Бернд Шнайдер, Елен Рор и Кеке Розберг. Роланд Аш и Курт Тийм карат за тима Zakspeed 190 E 2.5-16 Evo II. Отделни уикенди зад волана застават също Армин Бернард, Луи Крагес и Олаф Мантей. 25 пилоти взимат точки през сезон 1992 на DTM, първо до трето място са окупирани от Клаус Лудвиг, Курт Тийм и Бернд Шнайдер. Пети и шести стават Кеке Розберг и Роланд Аш също с Mercedes. В конструкторския шампионат Mercedes завършва с главозамайващите 100 точки пред BMW.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин