2024
Годишно това ще увеличи пробега на електромобилите с до 12 000 километра
Mercedes работи върху соларен лак, който ще преобразува слънчевата енергия в електричество, като по този начин ще осигури по-голям пробег за електромобила.
С дебелина от само пет микрометра – по-тънък от човешки косъм – и тегло от само 50 грама на квадратен метър, Mercedes Benz иска да постави началото на следващата ера в електрическата мобилност. Ключът към това? Иновативен соларен лак, която се нанася безпроблемно върху каросерията като фина паста, зарежда се с енергия и се намира между ламарината на каросерията и боята на автомобила.
Този високотехнологичен продукт има за цел да направи възможно превръщането на цялата повърхност на автомобила в ефективен източник на енергия.
Достатъчно електроенергия за до 12 000 километра годишно
Технологията има какво да предложи: според Mercedes соларните клетки в боята постигат ефективност от 20 процента. Площ от единадесет квадратни метра, което е приблизително площта на средно голям SUV, трябва да може да генерира достатъчно електроенергия за изминаване на до 12 000 километра годишно при оптимални условия.
Получената електроенергия се използва или директно за задвижването, или се подава във високоволтовата батерия – системата работи дори когато автомобилът е паркиран на място.
Ток за задвижването от слънчева енергия
Колко електроенергия действително може да бъде генерирана, зависи от слънчевата радиация, сянката и географските фактори.
Но потенциалът е огромен: средно шофьор в Щутгарт би трябвало да може да измине около 62 процента от ежедневните си 52 километра само със слънчева енергия. В слънчеви региони като Лос Анджелис, би трябвало дори да са възможни 100 процента – излишната електроенергия може да бъде насочена към домашната електрическа мрежа чрез двупосочно зареждане.
Ефективно, устойчиво и ориентирано към бъдещето
Новият соларен лак ще бъде не само ефективна, но и устойчива. Той не съдържа например силиций, базиран е на нетоксични, лесно достъпни материали, като се твърди, че може да се рециклира напълно. Освен това производството му е значително по-евтино от конвенционалните соларни модули.
Mercedes-Benz работи усилено, за да направи лака използваем върху всички външни повърхности на автомобила – независимо от формата или ъгъла на наклон. Ако бъде успешна, тази иновация може да революционизира пробега от електрически автомобили и значително да намали нуждата от спирания за зареждане.