2016
Ако Люис Хамилтън иска да стане четвъртият пилот в историята на Формула 1, който печели поне 3 поредни титли – след Хуан-Мануел Фанджо (1954-1957), Михаел Шумахер (2000-2004) и Себастиан Фетел (2010-2013), трябва да се стегне. Защото в момента изоставането му от лидера в шампионата Нико Розберг се изразява в 39 точки – и то само след три от общо 21 старта.
Преди състезанието в Русия обаче британецът остава оптимист: „Моят опит доказва, че след загуби трябва да запазя спокойствие и след това да се боря.“ Досега лошите стартове, катастрофите в следствие на тях и дефектите бяха причината за проблемите на Хамилтън.
Той не иска да търси виновници за провалите, а по-скоро вижда изоставането си като предизвикателство, както ни докладват източници, близки до отбора на Mercedes. „Аз съм само една малка част от тима“, казва Хамилтън пред SPORT BILD. „Ние печелим и губим заедно, затова е без значение дали аз или някой друг прави грешка или просто имаме лош късмет. Ние се учим от това и никога не се сочим един друг с пръст. Именно това ни прави толкова силни.“
Все пак причината за проблема с мотора в GP на Китай вече е уточнена – частички от изолацията проникват в мазителната система, модула MGU-H за използване на енергията от отработените газове, турбокомпресора и бензиновата помпа. Помпата може да бъде сменена без наказание, но от всички останали компоненти е позволено да бъдат използвани само по пет на година. Mercedes все пак ще вземе стария двигател като резервен за Русия. Агрегатът може да бъде използван в тренировъчни сесии.