2017
След три години на пазара Mercedes GLA заслужава фейслифт. Моделните цикли дори и при гиганта от Щутгарт стават все по-къси – все пак GLA беше представен за първи път през 2013 г. на изложението във Франкфурт, а се появи при дилърите през март следващата година. GLA маркира „първото стъпало” в света на SUV-овете при Mercedes, който включва цели модела (вкл. Coupe-версиите). Външният вид на GLA е пипнат съвсем леко. За моделна година 2017 има нова радиаторна решетка, променени брони, нови джанти и допълнителен екстериорен цвят. Другите промени се отнасят на първо място за оборудването. Освеженият GLA ще конкурира от 2017 г. BMW X1 и Audi Q3.
Който поръча опционалния комфортен Off Road пакет, ще има по-висока позиция на седене – поне така обещават от Mercedes.Oт Щутгарт казват също, че са направили по-качествени някои отделни декоративни елементи и ще предлагат нов тапицерии. Иначе оформлението на интериора е като преди обновяването.
Три типа окачване
Както и досега, Mercedes предлага три варианта за окачването на малкия SUV. В комбинация с линия AMG или пакет за динамично шофиране GLA серийно е с 15 мм по-нисък. Който иска да атакува и по-сериозните бордюри, трябва да поръча Off Road окачването, по-високо с 30 мм. Опционалните биксенонови фарове вече са заменени от LED-светлини – каквито има и в задната част. Новост сред екстрите са системата за 360-градусов обзор, както и отварянето на задния капак с лек „шут” под бронята. Важни за сигурността са серийните асистент за автоматично спиране и за следене на умората.
Mercedes не е променил нищо по свързаността на GLA – като изключим възможността за информация относно трафика в реално време посредством Mercedes me connect, както и позиционирането на автомобила чрез приложение за смартфон. Голямата система Comand Online е с 20,3-сантиметров диагонал на дисплея, 10 гигабайта твърд диск и възможност за интернет достъп.
Още преди фейслифта палитрата от двигатели на GLA беше сериозна. Малкият SUV може да бъде поръчан в 11 варианта на задвижването, разпределени в шест бензинови и пет дизелови версии. Диапазонът на мощност започва от 109 к.с. при GLA 180 d и завършва с топмодификацията AMG с 381 „коня”. Изцяло нов е бензиновият агрегат в GLA 220 4Matic. Със 184 к.с. и максимален въртящ момент 300 Нм агрегатът е позициониран между мотора със 156 „коня” в GLA 200 и развиващия 211 к.с. при GLA 250.