Mercedes представи новия G 63 4×4²

1706
2022

Почти тайно от Mercedes разкриха новия G 63 4×4². Офроудърът за първи път се появява като AMG, но ще се предлага за много кратък период!

Портални оси, 91 сантиметра дълбочина на газене и V8-битурбо агрегат с 585 к.с.: този Mercedes G-клас няма спиране! Седем години след първия 4×4² Mercedes представи наследника в AMG-версия, като това ще бъде последният такъв модел!

Почти тайно Mercedes-AMG показаха новия G 63 4×4² в така наречения G-клас Private Lounge. При това чудовището заслужаваше голяма сцена за представянето си.

Преди 10 години Mercedes показа впечатляващия G 63 AMG 6×6 първият специален модел на G-клас. Две години по-късно го последва G 500 4×4², който получи двойното задвижване и две от трите портални оси на G 63 6×6 – свързвайки ги с новорарзаботено окачване и екстра-широка каросерия.

През 2017 г. бе разкрит произведеният само 99 пъти Mercedes-Maybach G 650 Landaulet, луксозна кабрио-версия на G-клас с V12-битурбо мотор. Това бе и последният модел от специалната серия на G-клас – поне досега!

V8-битурбо с 585 к.с. от G 63

След като последният досега 4×4² не бе AMG, сега от Mercedes поправят тази грешка. Макар и да имаше много маскирани прототипи на 4×4², досега не бе ясно, дали ще става дума за – G 63 или за G 500.

Вече е ясно: новото поколение ще бъде с V8-битурбо мотор от актуалния G 63. Мощността остава 585 к.с., а максималният въртящ момент е 850 Нм, което е сериозен плюс в сравнение с предшественика (422 к.с., 610 Нм). Mercedes-AMG не дава информация относно динамичните характеристики на новия модел.

G 63 4×4² с портални оси и повече

При техниката G 63 4×4² се ориентира по рецептата на своя предшественик: портални оси с независимо окачване отпред, блокажи и перманентно двойно задвижване – всичко това се разбира от само себе си.

Клиренсът е 351 милиметра, а дълбочината на газене – 910 милиметра. Предшественикът все пак имаше предимство в това отношение: G 500 4×4² бе с 450 мм клиренс и дълбочина на газене от 100 мм повече. Джантите на 4×4² са 22-цолови. От G 500 4×4² ни е познат карбоновият покрив с допълнително осветление. Естествено при моделите на AMG от 2022 г. не липсва радиаторната решетка Panamericana. Отзад има пълноценно резервно колело с размер 22 цола. Опционално се предлагат багажник за покрива и стълба.

Цветът на модела е „Green Hell Magno“ – матово-зелен цвят, показан за първи път в AMG GT R, който е кръстен на Нюрбургринг. При все, че не известно, кое е общото между G 63 4×4² и Зеления ад. Все пак специалният модел ще се предлага в 40 различни цвята.

G 63 4×4² с дигитално вътрешно огледало

За да разгледате кокпита на G 63 4×4² ще трябва да се покатерите доста. Иначе 99 процента от интериора са ни познати от актуалния G 63. Фината кожа и тапицираният с алкантара волан са серийни.

Ново е амбиентното осветление във вентилационните дюзи, карбоновите декоративни лайстни и специалната графика на таблото с уредите. Кулминацията е дигиталното вътрешно огледало, което дава добра видимост, въпреки голямата височина на модела.

Колко ще струва G 63 4×4²?

Официално от Mercedes съобщиха, че G 63 4×4² ще се предлага само за определен период от време. И допъват, че това е последният такъв G.

За цената няма информация, но след като през 2015 г. предшественикът струваше 452.000 лв., няма да е изненада, ако сега  G 63 4×4² надмине 600.000 лв. Все пак един нормален G 63 стартира от 360 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин