Mercedes представи електрическия вариант на GLA


20
ян.
2021

В лицето на новия Mercedes EQA Daimler лансира втория си електрически SUV след по-големия EQC. Компактният EQA е изцяло електрически вариант на добре познатия GLA и споделя същата техническата платформа като своя събрат на конвенционално задвижване.

Размери и дизайн

Около звездата отпред дизайнерите са оформили индивидуална предница специално за EQA. Тук не е необходим въздух за охлаждане – затова решетката е затворена и образува дизайнерско единство с фаровете. Между LED-фаровете откриваме светлинна ивица. Подобен елемент откриваме и отзад. Така EQA се вписва типичния за марката електромобили на Mercedes вид и успешно скрива общите си черти с GLA. Това, разбира се, се отнася и за размерите: междуосието (2,73 м) и ширината (1,84 м) са идентични с тези при GLA, докато дължината и височината се различават само незначително.

● Дължина: 4463 мм

● Ширина: 1834 мм

● Височина: 1620 мм

● Междуосие: 2729 мм

● Обем на багажника: 340 литра

● Прикачен товар: 750 кг/80 кг върху теглича

Базовият EQA изминава над 400 километра с едно зареждане

По данни на Mercedes пробегът при EQA 250 ще бъде 426 километра по стандарта WLTP. Литиево-йонна батерия с капацитет от 66,5 кВтч е монтирана в пода на EQA и захранва електрически мотор с мощност 140 кВт (190 к.с.) на предната ос. Термопомпата е серийна, топлинният мениджмънт на батерията трябва да осигури възможно най-бързо зареждане дори в студените дни. Когато EQA е свързан към зарядна станция (CCS-буксата за зареждане е отзад вдясно), той може да се зарежда с до 11 кВт при променлив ток. Ако има постоянен ток, е възможна мощност на зареждане до 100 кВт. Сертификатът за батерията трябва да гарантира функционирането й за период от осем години или 160 000 километра.

Софтуерът помага за увеличаване на пробега

За да противодейства на притесненията около пробега с едно зареждане, Mercedes използва интелигентен софтуер при EQA. Електрониката трябва да спомогне за намаляване на енергийната консумация и да осигури оптимално зареждане: екоасистентът извършва рекуперация, работейки в тандем със системата за разпознаване на пътните знаци и данните от навигацията. По време на пътуването системата също така непрекъснато проверява къде би било най-удачно спирането за зареждане и взема предвид атмосферните условия, топографията и пътната обстановка.

Интериорът не предлага изненади. EQA веднага бива разпознат като компактен Mercedes – с характерния волан, задължителния голям дисплей и централния блок за управление MBUX. Само EQ-дисплеите и допълнителните светлинни елементи в таблото пред седалката на пътника са специфични за EQA. Няма недостатъци за пътниците заради батерията в пода. Багажникът обаче е с намален обем – при EQA 340 литра, при GLA – 425 литра (дизел) и 435 литра (бензин).

Що се отнася до динамиката, EQA се „въздържа“ заради пробега. EQA 250, който тежи над два тона, ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,9 секунди. Максималната скорост е ограничена на 160 км/ч.

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >