2018
Актуалното поколение на Mercedes C-клас е на пазара от почти четири години, но въпреки това се радва на голяма любов от страна на клиентите. Толкова голяма, че почти всеки пети продаден Mercedes e C-клас. Сега дойде време за фейлифт – и за да не бъдат уплашени потенциалните купувачи, визуалните промени са съвсем сдържани. Или казано по-точно, дори и познавачите на Benz-ове трябва да се вгледат внимателно, за да разпознаят рестилизацията, която ще видим за първи път на живо по време на изложението в Женева (8-18 март). Предните брони при всички нива на обордуване са леко променени. Същото важи и за радиаторната решетка, която при AMG Line е „диамантена“. В задната част фейслифтът се разпознава посредством новия дизайн на долната част на „престилката“. Графиката на предните и задните светлини също е изменена. Въпреки това серийно моделът разчита на халогенни фарове – а тяхната технология е поостаряла. И докато по отношение на външния вид от Mercedes „пипват“ автомобила съвсем леко, то измененията по техниката са по-сериозни и включват някои опции, достъпни срещу доплащане. С фейслифта Mercedes „наваксва“ по отношение на асистиращите системи и свързаността. От Daimler не разкриват информация за двигателите, но ние очакваме в гамата да влязат 4-цилиндровите агрегати от Е-клас (ОМ 654), които да заменят моторите на Renault в C 180 d и C 200 d. Освеженият С-клас ще бъде при дилърите от юли 2018.
По отношение на интериора, започваме с най-важната информация: Mercedes няма да оборудва С-клас с т.нар. Widescreen-кокпит. Серийно моделът ще използва класическото арматурно табло с две „пещери“ и 7-инчов дисплей над централната конзола. Срещу доплащане германците ще предлагат изцяло дигитален дисплей с размер 12,3 инча, който поне на снимките напомня на Virtual Cockpit на Audi. По желание на клиента екранът в центъра може да бъде 10,25-инчов. В сравнение с предшественика отпада лостът за темпомат отляво – настройките на круиз контрола вече ще се правят от волана.
За първи път C-клас ще бъде предлаган с опционални Multibeam LED-фарове с Ultra Range дълги светлини. При всеки от новите фарове има 84 диода с индивидуално управление, които се напасват светкавично бързо към конкретната ситуация на пътя. От Mercedes са подобрили и гласовото управление – както при Е- и S-клас, вече и различни функции на автомобила като например отоплението на седалките могат да бъдат контролирани посредством Linguatronic.