Mercedes иска да бъде най-ценната луксозна марка на света


11
юни
2022

Mercedes се позиционира наново, като започва да пести от долния край на портфолиото. С три продукта швабите искат да станат най-ценната луксозна автомобилна марка на света. Информацията!

Цените се повишават, продажбите намаляват – изглежда това е новата стратегия на Mercedes за моделната гама. Швабите имат големи планове. По време на мероприятие в Южна Франция шефът на Mercedes Ола Келениус обяви новата посока на марката, а тя категорично в посока на лукса. Продуктовото портфолио на марката ще бъде разделено в три категории: Entry Luxury, Core Luxury и Top-End Luxury. Около 75 процента от инвестициите са предвидени за горните два сегмента.

С това концернът ще насочи вниманието си към високия клас рентабилни модели на AMG и Maybach, както и G-клас. Освен това електрификацията ще бъде форсирана и след 2030 г. ще се появяват само модели със зареждане от контакта.

По-малък брой модели, но затова пък по-добра техника и индивидуализиране

С Entry-Luxury сегмента Mercedes иска да въведе клиентите в света на лукса. При това роя на вариантите на каросерията ще бъде редуциран от 7 на 4, като техниката ще стане по-сложна и по-скъпа. С новата компактна платформа MMA новата операционна система MB.OS (Mercedes-Benz Operating System) ще бъде серийна във всеки модел. Освен това Entry Luxury ще повиши възможностите за индивидуализация.

По-голямата част от инвестициите ще бъдат насочени към горните два сегмента Core Luxury и Top-End Luxury. Горната линия ще обхваща AMG и Maybach, EQ-модели като EQS и неговия SUV-вариант, както и S- и G-клас.

В унисон с луксозната посока шеф-дизайнерът на Mercedes Гордон Вагенер пусна в Instagram Maybach-версия на SL. На снимката се вижда само черна предница с логото на Maybach.

Нова „Mythos“-серия с лимитирани колекционерски екземпляри

За тези, които предпочитат ексклузивността, се предлага серията „Mythos“ – силно лимитирани екземпляри. Например Maybach S-клас на Върджил Аблох, както и Speedster-версия на SL.

C-клас и E-клас, както и техните деривати ще бъдат предлагани от Mercedes в сегмента Core Luxury. Тук също ще бъде форсирана електрификацията, базирана на платформата EVA2 (EQE и EQE SUV), както по-късно и на MB.EA-платформата.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин