2017
ТИПИЧНАТА ЗА МАРКАТА СОЛИДНОСТ ЗАКЪСНЯ 4 ГОДИНИ
Първо обявен за крайъгълен камък на технологиите по сигурността , впоследствие прокълнат като задънена улица : електрохидравличната спирачна система SBC (Sensotronic Brake Control) изчезна при големия фейслифт през юни 2006 година – само 4 години след старта на производството. Още в самото начало имаше проблеми с внезапно включващ се авариен режим на спирачната система и много дълъг спирачен път. След катo AUTO BILD съобщи за проблема, Mercedes реагира с две сервизни акции, промени софтуера и хидравличния блок. Наистина днес спирачките функционират надеждно и при старите автомобили , но проблемът остава: Mercedes предписва смяна на хидравличния блок, кагата той се износи. А кога се случва това, се определя от софтуера. От решаващо значение за това са броят и интензивността на спиранията. Независимо от пробега Daimler сменя блока безплатно до 8-ата година – но при пропуски в сервизното обслужване поема само част от разноските. А който трябва да плати целия блок, ще се раздели с 4000 лева. Освен това смяната няма никаква алтернатива.
Шарнири на окачването
Проблем при много модерни автомобили: бързо износващите се многораменни окачвания. Така е и при W 211 , при които според TUV най-честите недостатъци са износените шарнири и носачи. Пружините също се чупят.
Извод
Проблемите с ръждата на предшественика W 210 са. забравен,и, а първоначалните проблеми на W 211 бяха отстранени от Mercedes в рамките на множество сервизни акции. Наистина препоръчитепни обаче са екземплярите от юни 2006 година. Те предлагат онова качество в дългосрочен план, което сме свикнали да очакваме от един Mercedes.