Mercedes Е-клас W 211: Карате, докато дойде лекарят

Отказите на спирачките и проблемите с електрониката дълго време вредяха и здравния имидж W 211. Трябва ли обаче като употребяван автомобил директно да бъде изпращан при патолозите?


6
юни
2017

„ПРЕДИ 30 КАРАХ ПОСЛЕДНИЯ СИ МERCEDES, ЕДИН W 144 (/8) с дизелов двигател. И с удоволствие бих се завърнал в света на Mercedes“, казва радиологът д-р Андреас Лайхерт от Аренсбург. Но това трябва да бъде истински Benz, класическа лимузина с достатъчно висока мощност и лукс. И затова предлаганият от частно лице Е 320 CDI е напълно подходящ: един от първите W 211 с V6 дизелов двигател и 7-степенна автоматична трансмисия 7G-Tronic, първа регистрация юни 2005 година, пробег около 211 ооо км. Особеното при този 320: първият собственик е поръчал почти всички екстри, които през 2005 година са се предлагали за Е-клас: контрол на дистанцията Distronic, въздушно окачване Airmatic, панорамен подвижен стъклен покрив, предни динамични мултиконтурни седалки с вентилация, подгряване и масажна функция, навигационна система Comand, Parktronic … Към базовата цена от 97 700 лева е добавено оборудване за 54 615 лева. Или общо 152 315 лева .

За седалката на водача с кожена тапицерия, подгряване, вентилация и масаж са се доплащали 8600 лева. Това е възможно най-удобно.

Доктор Лайхерт купува автомобила за 13 400 лева – и веднага води Benz на автомобилен доктор. Диагнозата: задните гуми са износени , маркучът на турбокомпресора е скъсан , теч на масло от двигателя. Дефектните мултиконтурни седалки- могат да бъдат поправени от Daimler или опитен тапицер: подгряването не работи добре, вероятно са изгорели част от нагревателите. Освен това вече не искат да масажират – като възможните причини са: дефектен компресор, спукана въздушна камера, откачен или спукан маркуч. Добрата новина е, че диагностичният компютър не съобщава за повече грешки. Този Benz е в перфектно здраве! Съвет към купувачите: винаги проверявайте за записани грешки, за да можете да видите проблемите, които може би няма да ви направят впечатление при пробното шофиране. Ако се интересувате от ранните екземпляри, произведени преди големия фейслифт през юни 2006 година, трябва да обърнете внимание кога трябва да бъде заменен хидравличният блок на SВС. Отговор на този въпрос ще ви даде диагностичният уред.

Типичен проблем: с напредване на възрастта често отказва динамичната мултиконтурна седалка. Обикновено причината е в течове от пневматичната помпа.

Типичните за първите години проблеми с изтощени акумулатори, отказ на SBC спирачката и множеството дефекти по електрониката бяха отстранени от Daimler до 2005 година чрез множество сервизни акции. Но W 211 е наистина препоръчителен автомобил едва след фейслифта от 2006 година: той донесе не само помощни двигатели и по-надеждна архитектура на електрониката, но и върна конвенционалната хидравлична спирачна система. Така че за късните W 211 важи това, което бе в сила и за култовите предшественици W 114 и W 123: те се движат, движат, движат. Докато дойде лекарят.

Важно при огледа на Е-клас: проверка на всичките комфортни функции. При тестовия автомобил това означава много работа, защото първият собственик е поръчал екстри за 54 615 лева.

Още по темата

Card image cap
Първа помощ при „паднал“ акумулатор

8
дек.
2017

Неприятен факт е изтощеният акумулатор. Тук ще ви покажем как да го съживите - по подходящ начин и трайно...

Card image cap

В последния брой:

Архив >