2024
Mercedes ще прави в Китай нов високотехнологичен двигател с вътрешно горене. Бензиновият агрегат с обозначение M252 ще дебютира в следващото поколение на Mercedes CLA
Докато електрическата мобилност все още набира скорост, Mercedes иска да докаже, че двигателите с вътрешно горене далеч не са отживелица. В лицето на новия 1,5-литров бензинов двигател с означение M252 производителят с централа в Щутгарт лансира високотехнологичен задвижващ агрегат, който ще дебютира в следващото поколение на Mercedes CLA.
M252 се присъединява към модулното семейство двигатели на Mercedes, което досега включваше 2-литровия M254 и 3-литровия шестцилиндров M256. С работен обем от 1,5 литра новият мотор се превръща в най-малкия член на семейството – но по отношение на иновациите е доста голям.
Благодарение на най-съвременните технологии като „цикъла на Милър“ и специалното покритие на цилиндрите, положено посредством нанокристален спрей от желязо, двигателят намалява триенето, както и разхода на гориво – и тежи само 140 килограма.
Новият бензинов двигател на Mercedes е компактен, лек и високоефективен
M252 ще бъде достъпен в три версии: 136, 163 и 190 к.с. Благодарение на 48-волтова система тип мек хибрид 4-цилиндровият двигател генерира допълнителни 27 к.с. Електромоторът не само осигурява по-мощна тяга при ниски обороти, но също така позволява да се движите изцяло на ток със скорост до 100 км/ч – идеално за градския трафик, както и за пътувания на къси разстояния извън града.
С M252 Mercedes иска да докаже, че модерните двигатели с вътрешно горене могат да отговорят без проблем дори на най-строгите екологични стандарти. Благодарение на филтър за твърди частици за бензинов агрегат, сензори за температурата на отработените газове и ефективна последваща обработка на отработените газове, двигателят отговаря на строгите стандарти Eврo 7. Така Mercedes иска ясно да се позиционира като пионер в технологията на ДВГ.
Компактна хибридна система
Интересно е как от Mercedes са интегрирали хибридните компоненти в новия M252: електромоторът и инверторът са интегрирани в трансмисията, докато литиево-йонната батерия е интегрирана под седалката на водача, за да заема по-малко място. Рекуперацията е активна на всичките осем предавки и може да бъде с максимална мощност до 25 кВт.
Въпреки че M252 е разработен в главния завод на Mercedes в Унтертюркхайм, двигателят ще бъде произвеждан в Китай – в сътрудничество с някогашния завод на Geely Aurobay. Решаващи фактори за това са ниските производствени разходи и близостта до азиатския пазар. Според Mercedes германските инженери щели да следят качеството на производството на място.
Първият модел, оборудван с новия агрегат – следващата генерация CLA
Първият модел, който ще използва M252, е новото издание на Mercedes CLA. Автомобилът с четири врати трябва да бъде пуснат на пазара в началото на 2026 г. – и с новия бензинов двигател трябва да бъде добре подготвен за бъдещето.
Извод
Докато други производители постепенно зачеркват своите двигатели с вътрешно горене, с M252 Mercedes, че технологията от този тип все още има бъдеще. Новият бензинов мотор е лек, ефективен, екологичен – а благодарение на най-новата хибридна технология, е готов за предизвикателствата на автомобилния пазар.