2024
Реализациите на Daimler Truck се свиха сериозно. Въпреки очакванията за спад изненадващ е най-вече сериозният минус в Азия. Само едно поделение на компанията отчита ръст
За второто тримесечие на годината Daimler Truck е продал по-малко автомобили, отколкото през същия период на миналата година – най-вече заради отслабването на бизнеса в Азия и Европа. В периода между април и юни германската компания е продала общо 112.195 камиона и автобуса, което отговаря на спад от 15 процента.
Подразделението Mercedes-Benz, което е представено предимно в Европа и Латинска Америка, регистрира спад в размер на 22 процента. На азиатските пазари, които са смятани за не толкова рентабилни, минусът е 29 процента. Продажбите са намалели също и в Северна Америка (с 5%), най-големия пазар на групата, където тя постига най-голяма печалба. За сметка на това подразделението за автобуси успява да се похвали с 8 процента повече реализации.
През първата половина на годината гигантът Daimler Truck е продал общо 221.106 камиона и автобуса, което съответства на спад от 14 процента в сравнение с предходната година. След бума на поръчките и продажбите в резултат на пандемията с коронавируса, от известно време компанията регистрира свиване на поръчките. Най-вече в Европа слабото икономическо развитие оказва отрицателно въздействие върху доверието на спедиторите.
През настоящата година Daimler Truck очаква да продаде между 490 000 и 510 000 машини, след като през 2023 г. реализира общо 526 053. Този очакван спад се дължи на трудните икономически условия и липсата на т.нар. „ефект на догонване“.