Mercedes готви дизелов Plug-in Hybrid

Mercedes си поставя задача да електрифицира над 50 дизелови модификации до 2022 г.

1011
2017

Mercedes ще интегрира своя 2-литров 4-цилиндров дизел със система Plug-in хибрид. От Daimler представиха концепцията на форум за техника на автомобилите и двигателите в германския град Аахен през октомври. Първият дизелов Plug-in хибрид на марката ще използва новата автоматична трансмисия 9G-Tronic, която ще направи връзката между дизеловия мотор ОМ 654 (194 к.с.) и електродвигател със 122 к.с. Така системната мощност ще достига около 300 к.с. – но все още няма точни данни по този въпрос. Максималният въртящ момент ще бъде около 700 Нм. За разлика от предишната система, електроагрегатът няма да бъде директно свързан със скоростната кутия, а чрез хидротрансформатор. За да бъдат намалени вибрациите на дизеловия мотор, той ще бъде оборудван с два гасителя на трептенията. Първият ще бъде между двигателя и трансмисията, а вторият ще бъде интегриран в хидротрансформатора.

Нов електродвигател

Електромоторът, сихнронна машина с постоянно възбуждане и въртящ момент 440 Нм, е разработен специално за 9G-Tronic. Статорът, т.е. неподвижната част на електродвигателя, е закрепен в корпуса. Вътре в него се движи роторът. И двата компонента при необходимост могат да бъдат охлаждани. При забавяне системата извършва рекуперация, при която моторът действа като генератор, който зарежда батерията. Нова е и литиево-йонната батерия – тя трябва да има по-голям капацитет (13,5 кВтч) при идентични размери. Това е постигнато чрез нова химическа структура на клетките. Благодарение на новите батерии ще бъде възможен пробег до 50 км изцяло на ток.

Скъсено време за зареждане на домашен контакт

В сравнение с предишната батерия капацитетът за зареждане е увеличен от 3,6 на 7,2 кВт. Батерията ще може да бъде зареждана догоре за по-малко от два часа – стига да разполагате със силнотоков контакт. В стандартен домакински контакт пълното зареждане ще трае седем часа.

Volvo предлага още от 2015 дизелов Plug-in-Hybrid

Mercedes не е първият производител, който комбинира електродвигател и дизел в Plug-in хибрид. От 2015 Volvo предлага комбито V60 със същата технология. „Шведът” със задвижване D6 Twin Engine комбинира 5-цилиндров дизел с 220 к.с. с електромотор със 68. В бъдещите си модели обаче Volvo ще се откаже от комбинацията дизел и електричество – в Германия за цялата 2015 са продадени едва 400 броя с подобно задвижване.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин