2025
Mercedes-Benz Trucks залага на нестандартен подход, за да привлече вниманието към темите за електрификацията, пътната безопасност и имиджа на водачите на товарни автомобили. За тази цел електрическият влекач за дълги разстояния eActros 600 с полуремарке ще трябва да измине на заден ход над 100 километра без да спира, защото Mercedes иска отново да върне на Германия Световния рекорд на Гинес в тази дисциплина (около 89 километра), който за момента САЩ държи с дизелов камион.
Планирано е опитът за постижението да се проведе в Ошерслебен (федерална провинция Саксония-Анхалт) на 4 юни. Mercedes-Benz Trucks планира да постави новия рекорд на затворено трасе и след това да „покрие“ още около 30 километра на заден ход по обществени пътища. Финалът ще трябва да бъде в Daimler Truck Global Parts Center в Халберщат. Новият център ще бъде открит официално на 10 юли. От тази година компанията постепенно ще поеме доставките на резервни части за камиони Mercedes-Benz по целия свят.
Зад волана на електрическия Benz ще бъде Марко Хелгреве (50), офицер от германската армия и страстен почитател на камионите. Той постави рекорда през 2008 г., когато на задна измина 64 километра с дизелов камион. Именно Хелгрю даде старт на новия опит за изцяло електрически рекорд.
Mercedes-Benz eActros 600 беше обявен за Международен камион на годината (IToY) 2025, отбелязвайки едва втория път в 48-годишната история на наградата, в който камион с нулеви емисии претендира за тази престижна титла. eActros 600 използва по двa електрически моторa с 400 кВт на ос и три LFP-батерийни пакета, всеки с капацитет от 207 кВтч. Тази конфигурация предлага плавно ускорение, поддържа три различни режима на шофиране и осигурява тихо придвижване без вибрации.
Значителният капацитет на батерията на камиона – над 600 кВтч, позволява на стандартна комбинация от 40 тонa за влекача и полуремаркето да постигне пробег над 500 км с едно зареждане.