Новини » Светът на Фолксваген » Класика » Memminger Roadster: мания, която никога не свършва

Memminger Roadster: мания, която никога не свършва

2407
2022

Memminger Roadster 2.7 е съвременен поглед върху класическия Volkswagen Beetle. Тази персонализирана красота, вдъхновена от Volkswagen Beetle, може дори да влезе в производство, ако има достатъчно търсене.

Като един от най-емблематичните автомобили на всички времена, произведен в повече от 21 милиона екземпляра, „бръмбарът“ на Volkswagen няма нужда от специално представяне. През последните повече от шест десетилетия с този автомобил са правени безброй много експерименти навсякъде по света, включително и в България. Някои от тях се оказват сполучливи, други достигат и до серийно производство, но най-много интерпретации са направени в сферата на спортните разработки. Тази дейност, която с незатихваща мощ продължава да увлича хиляди хора по света, очевидно няма да омръзне никога, а нагледен пример за това е създаденият наскоро Memminger Roadster 2.7 – един модерен поглед върху класическия „бръмбар“.

Основателят на Memminger, Георг Меминг, започва дейността си в края на 70-те години на миналия век като производител на стоманени конструкции. През 1992 г. започва да възстановява класически модели на Volkswagen, а сега това е основният бизнес на компанията му. Допирните точки в конструкцията на Memminger Roadster 2.7 с оригиналния първообраз обаче се броят на пръсти. Частите на каросерията (която от определена гледна точка наподобява тази на Porsche 356 Speedster) са напълно различни, предното окачване е тип MacPherson, скоростната кутия е петстепенна, а носещата конструкция представлява пространствена рама от заварени тръби. Гумите и джантите също никога не са били част от списъка с опции на оригиналния „бръмбар“, тъй като Memminger Roadster е оборудван с персонализирани 18-инчови джанти и спортни гуми с ширина 225 мм отпред и 255 мм отзад. Единствените елементи, които поне на пръв поглед изглеждат оригинални, са стоповете.

Най-голямата промяна се открива под капака. Там няма и следа от мижавия 1,6-литров „боксер“ от 60 к.с., който е заменен с 2,7-литров силно модифициран агрегат от Vоlkswgen Type 4 с мощност 210 к.с. Сред останалите подобрения правят впечатление дисковите спирачки от класическо Porsche 911 и подсиленото окачване.

Интериорът е малко по-актуален, но е меко казано доста оголен, като в отделни сектори може да се види дори и част от тръбната конструкция, която създава усещането за класически състезателен автомобил. Спортните седалки са облицовани с плат тартан, което добавя малко цвят към вътрешността.

Засега не са известни никакви технически подробности и Roadster 2.7 е само концепция, но Memminger обмисля да го пусне в производство с ограничен тираж от 20 бройки, ако има достатъчно търсене. Предполагаемата цена на Memminger Roadster 2.7 също не е обявена, макар че бутиковите автомобили рядко са евтини.

Още по темата

ƒ