2019
Спортните автомобили не бяха предвидени са социалистическата ГДР. Въпреки това съществуваше един – Melkus RS 1000 на базата на Wartburg. Нашата класика на деня
С търпение и упоритост състезателната легенда Хайнц Мелкус успява да убеди ръководните кадри в ГДР и да получи разрешение за производството на спортен автомобил. Помагат му инженери от Wartburg, а заедно с него работят дизайнери от Берлинския университет за изящни изкуства и Съюзът на моторните спортове ADMV. Резултатът е Melkus RS 1000, базиран на Wartburg 353, истинска ракета.
Роднинската връзка с Wartburg 353 си личи
Първо нека обясним за позицията на седене. След отваряне на крилатата врата водачът сяда в монтирана ниско над асфалта седалка. В Melkus ще седите по-ниско в сравнение с някои расови „италианци“. В кокпита доминира голям оборотомер без червена зона. Скоростомерът е разграфен до 250 км/ч. Шега? По-скоро едно свръхоптимистично пожелание. Максималната скорост на RS 1000 е 165 км/ч! Все пак това си е друг свят в сравнение с Trabant. Това, че Melkus RS 1000 е в близки роднински връзки с Wartburg 353, си личи не само от поглед под пластмасовата каросерия. Във вътрешното пространство също има много части от седана от Айзенах.
Суров тип: Melkus RS 1000
3-цилиндровият двутактов мотор на Wartburg 353 ни демонстрира суровата си страна в Melkus. Той е доста шумен! 70 к.с. изтръгва двигателят от 992 куб. сантиметра работен обем. Допълнително към версията за движение по нормални пътища е създаден и Melkus RS 1000 за пистата. Неговата мощност е 90 к.с. При завъртане на ключа на запалването 2-тактовият мотор се буди с разтърсване. След кратко време за загряване, той се успокоява малко. Ако след това натиснете педала на газта, трябва да сте наясно, какво правите. Спортистът със средно разположен мотор има силно свръхзавиване и със всяко движение ви дава да разберете, че е създаден за моторния спорт. Произведени са само 101 екземпляра. Шансът да се сдобиете с един от тях е доста минимален. Ако въпреки това се интересувате от оригинал или реплика, би трябвало да се свържете с познавачи.