McLaren GT: за големи и за подрастващи


2
юли
2020

РАНИЧКАТА пада в локвата на паркинга. В него е паркиран McLaren GT. Да съзерцаваш него и едновременно с това да носиш някакви неща, е доста трудна задача за едно петгодишно момче. „McLaren!“, казва развълнуван Бо. Той познава автомобилите – самият той притежава Senna – от Lego. „Купил ли си го, татко?“ „Не – казвам аз, – много по-хубаво! Можем да го караме напълно безплатно. И ще си направим един ден само за нас – баща и син.“

За едни най-бързият „ковчег на Снежанка“, за други (като Бо) – най- слънчевата пейка на света

Задното стъкло се вдига безшумно нагоре, раничката влиза в побиращия 420 литра багажник. Може би намиращият се отдолу двигател ще успее да я изсуши по пътя до детската градина. С допълнителните 150 литра отпред GT е почти автомобил за пътуване за през отпуската. Нещо като Golf Plus в гамата на McLaren. Бо вече е разгадал малко сложното отваряне на вратата и бързо се покатерва на детското столче. Как само могат да блестят детските очи – обикновено това се вижда на Коледа, в началото на ваканция и при натискане на стартовия бутон на McLaren.

Сложното става после: McLaren-ът на Lego се състои от 219 части. Затова пък купувачът получава собствен аеродинамичен канал

След кратката уплаха от трещящия V8 агрегат Бо се усмихва. Митът за спортния автомобил – да, той е жив и до днес… През 80-те години знаехме динамичните характеристики на супер спортни коли като Lamborghini Countach и Ferrari F40. През 1993 г. се появи и първият McLaren с разрешение за движение по нормални пътища – F1. Брутална, необуздана машина, която изисква всичко от водача и нерядко завършва в мантинелата, ако не е в правилните ръце (както в случая с един бивш шеф на BMW).

Бутонът за стартиране е разположен върху централната конзола. Резултатът от натискането му е здрав тътен на битурбо агрегата в задницата

Разбира се, не искаме днес да ни се случи подобно нещо, затова стартираме в комфортен режим. Англичаните определят GT като истински Grand Tourer спортист. Бърза кола, която няма да ви изнерви при пътуване на дълги разстояния. Невероятно е, колко добре функционира това. Досега не е имало McLaren, който да вози толкова комфортно и да е бил толкова сдържан в акустично отношение, а и да предлага подобно място.

За разлика от при 720S задният спойлер на GT е неподвижен елемент, вписващ се чудесно в линията. Липсва само малко стъпало към „детската пейка“

Бо прекъсва мислите ми: „Тате, ти винаги казваш, че на човек не му е нужен голям автомобил?“ „Да, така е.“ Бо: „Значи можем да си купим този!“ С усмивка обяснявам: „Това не е колата, която имах предвид. Освен това е и много скъп.“ „Аз мога да ти дам от моите пари.“ Само за момент се опитах да си представя, колко голяма трябва да е спестовната му касичка, за да може да побере 400 000 лв. за GT. В детската градина веднага поне десет малки нослета се залепват за прозорците. Бo ще трябва да отговаря на много въпроси.
Времето, прекарано с децата, е ценно. Но също и времето без тях. Особено ако в този сух ден се намирате недалеч от магистралата. Настройвам двигателя, трансмисията и окачването на спортен режим. Сега автомобилът вече може да се развихри. GT започва да фучи диво и необуздано. Устремява се напред, придружен от дрезгавото свистене на турбината зад гърба ми. Семейният McLaren също ускорява за 3,2 секунди до темпо 100 и вдига 326 км/ч.
На теория. На практика потенциалът на V8 агрегата с работен обем от 4 литра не може да бъде разгърнат напълно в обикновен трафик.

7-инчов тъчскрийн на централната конзола. Като образец са използвани командни монитори на луксозни частни самолети

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >