McLaren 720S Spider, Mercedes-AMG GT C Roadster, BMW Z4 или Bentley Continental Convertible: за коя да пуснем тото?

2210
2019

Bentley Continental GT Convertible

Двигател W12, битурбо, отпред надлъжно Работен обем 5950 см3 Мощност 467 кВт (635 к.с.) при 6000 об/мин Макс. въртящ момент 900 Нм при 1350 об/мин Задвижване двойно/ 8-степ. DCT Д/Ш/В 4850/2187/1399 мм Тегло (празен) 2414 кг Багажник 235 л 0–100 км/ч 3,8 сек Макс. скорост 333 км/ч


Истинско благородство! В Bentley Continental мониторът на навигационната система отстъпва място на трите уреда

Тествал съм Bentley Continental Convertible на писта и мога да аргументирам участието му в това сравнение: много конски сили, много слънце благодарение на покрива от плат, много пари. Да, съгласен съм, че това Bentley е прекалено тежко и мястото му не е на пистата. Вижте сами: 4,85 метра дължина! Само с 3 см по-късо от VW Touareg. 2,4 тона собствено тегло! Със 100 кг по-тежко от Touareg V8 TDI. Добре, благородникът все пак има четири цилиндъра повече. Отпред наистина е монтиран 12-цилиндров агрегат с работен обем 6 литра и 635 к.с. Този колос разполага с 900 Нм максимален въртящ момент, при това веднага след празния ход. Натискаш педала с десния крак, колата излита и след 3,8 секунди виждаш пред себе си индикация 100 км/ч, после идва първият завой, натискаш спирачка (хвърляш котва). Всички сме учили физика в училище и знаем, че никога не трябва да се движим прекалено бързо в завоя с един 2,4-тонен колос.

Познавачите го знаят: часовник на Breitling. Това Bentley е супер луксозно – виж стартовия бутон

Иначе излитаме от пистата и съсипваме автомобил с цената на еднофамилна къща. Иначе въздушното окачване, двойното задвижване и системата за стабилизиране на страничното накланяне са от събрата Porsche Panamera. Хората са се постарали да дадат на Continental малко спортни качества. Но 2,4 тона си остават 2,4 тона. Затова по-добре да се рееш и да се наслаждаваш. Този уникален лукс! Навигацията се завърта и отстъпва място на трите кръгли уреда: термометър, хронометър, компас. Мокетът е толкова дебел, че обувките ти потъват в него. Това Bentley е много благородно! Много бързо забравяме, че марката е дъщерна фирма на VW, тоест малкият Up на доставчика на пици е негов братовчед. Докъде бяхме стигнали?

А, да, пред крилатите врати на McLaren 720S Spider. По-добре не спирайте с него пред модерното заведение, тъй като има опасност: a) вратата да се отвори и от колата да слезе човек със спортно изваяно тяло, а всъщност б) да слезеш с мъка, сякаш имаш болен кръст, или в) да се подпираш с лявата си ръка на прага, за да не се претърколиш на паважа. Щом веднъж си седнал вътре, всичко е наред. Може да минеш и без КЛИНОВИДНА ВЪЗГЛАВНИЦА, сещате се, нали? Грубо казано, ще управляваш Mac като мотоциклет. Дължи се на ниското му тегло: само 1468 кг, кабрио покрив от карбон, отваря се и се затваря за единадесет секунди. 4-литровият битурбо V8 агрегат е средно разположен, зад теб е истинска вихрушка. 2,9 секунди до темпо 100, още пет до 200. Щом наближи завоят и настъпиш педала на спирачката, отзад излиза спойлерът, който подобрява баланса на автомобила.

А накрая и това управление – нашият McLaren е наясно още преди завоя какво смяташ да направиш след това, има пророчески способности. Така въртиш обиколка след обиколка, ставаш все по-бърз. При това без КЛИНОВИДНА ВЪЗГЛАВНИЦА. Е, приятели, картата за гориво свърши, шефът е изнервен от големите разходи. Време е за обобщение. Bentley? Какъв страхотен лукс! Автомобил за супербогаташи. McLaren? Каква машина! Състезателен автомобил, лек като мотоциклет, невероятен. Mercedes-AMG? Какъв звук! Никога няма да се наситиш на този тътен. Най-силно ще се пристрастите към BMW Z4. Редови 6-цилиндров мотор, задно задвижване, тесен роудстър. Момчета, хайде да пускаме тото!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин