McLaren 650S срещу GT-R: джентълмен срещу Годзила

Единият е прецизен, фин, изискан. Другият: масивен, недодялан, брутален. Ние решихме да проверим кой е по-ефективен: елегантният McLaren или дивият Nissan


9
юни
2017

ПСССТ, ПССССССТ, СЪВСЕМ ВНИМАТЕЛНО, само за секунда Браян изпуска въздуха от гумите. През това време механикът на McLaren постоянно контролира показанията на манометъра. В момента той показва 1,9 бара. Браян кимва, според него сега гумите с широчина 235 мм ще имат още по-добро сцепление. Сега остава и да „наточи“ контрола на динамиката на управлението от бордното меню – и едва след това McLaren 650S ще може да се върне на пистата. Резултатът удовлетворява Браян. Предната ос се впива по-ниско в асфалта, скоростта в завоя се увеличава.

Дръж за малко: воланът и седалките изобщо не се пързалят. Малкият селектор на трансмисията лежи добре в ръката

Телеметрията показва: скоростта в бързия десен завой на правата е с о,6 км/ч по-висока от преди. Най-сетне. McLaren 650S е мимоза. Ако само u една от стойностите не е точна на 100 процента, независимо дали налягането в гумите, или контролът на динамиката на управлението, той не може да постигне желаните най-добри времена. Британският спортен автомобил се нуждае от фино отношение, изисква старателно адаптиране към състезателната писта. Nissan е съвсем различен. Боботещ и с отворена паст, той изчаква противника си. Адаптиране на нaлягането в гумите към температурата на асфалта? Глупости, GT-R, не се нуждае от такива неща. Той дори е пристигнал на собствен ход в Южна Франция, а не на ремарке като McLaren. Освен гориво в резервоара, тази Godzilla на четири колела не се, нуждае от никакви други глезотии в борбата с хронометъра.

Да посъскаме: V6 Biturbo реагира със сдържана акустика на рязкото подаване на газ. Но след това потегля неудържимо

Нека борбата между противниците започне сега. Що се отпася до техническите данни, битката не е съвсем честна. Бегачката от Великобритания се явява на ринга с 650 к.с. при собствено тегло 1442 килограма. „Японецът“ развива 100 к.с. по-малко и тежи близо 340 килограма повече. Но трябва да признаем, че в миналото той многократно е показвал, че може да „натръшка“ и доста по-мощни модели. Porsche Turbo? Никакви проблеми. Audi R8? Стъпкан в калта. И затова GT-R поема по пистата много самоуверено. Двата турбокомпресора изстискват внушителните 6з2 нютонметра въртящ момент от З,8-литрония V6. Монтираната пред задната ос скоростна кутия с два съединит еля изпраща голяма част от почти обществено опасната мощ към задните колела, но и за предните остава малък дял.

Луксозна ръкавица: тази тясна ниша е тапицирана богато с кожа и Alcantara

Nissan е много широк, с лепкавите си Semislick гуми няма никакви проблеми със страничните ускорения. Оборудван така, той вилнее ефективно по пистата и се контролира почти идиотоустойчиво. Изненадващ факт: въпреки малко по-високото тегло върху предната ос, Nissan поддържа курса си без никакви отклонения. Бругалната мощ достига до асфалта през светкавично бързо превключващата трансмисия без почти никакво приплъзване. Въпреки отчасти неприятните странични звукови ефекти – автомобилната Godzilla реве, rъргори, дере и съска, сякаш ще колабира всеки момент, – на хронометъра е изписано 1:33,95. Страхотно постижение. Което McLaren веднага се опитва да подобри. Джентьлменът в това сравнение също не е за подценяване. С мощта на „напомпания“ си 3,8-литров V8 той дори се устремява напред по-бързо. 7-степенната скоростна кутия с два съединителя винаги поддържа оборотите в идеалната зона (Nissan разполага със само 6 предавки). Накратко: тук се разгръща брутална мощ, която се управлява изключително ефективно. 650S е по-бърз на правите, освен това може да спира по-късно преди завоите. Въздушната спирачка – задният спойлер се изправя нагоре – скъсява спирачния път под 35 метра! Останалото се осигурява от по-ниското тегло и по добрия баланс. На хронометъра е изписано 1:30,78 – тоест McLaren е с над З секунди по-бърз от Nissan! Малка утеха за GT-R: 650S е повече  от два пъти по-скъп. Псссст, псссссст – сега този звук се чува от портфейла.

Още по темата

Card image cap
Обновеният Golf: двете страни на златния медал

8
май
2017

Компактният модел от Волфсбург – един дългогодишен победител. Сега той се предлага с грандиозен мултимедиен спектакъл. Както и с нов мотор – 1.5 TSI. От теста ще стане ясно какво може

Card image cap

В последния брой:

Архив >