2020
ЕДВА ЛИ МОЖЕ ДА ИМА ПО-СЪСТЕЗАТЕЛЕН МОдел за нормалните пътища. Нищо чудно – 620R е на практика копие едно към едно със състезателния 570S GT4 на McLaren. При новия топ сериен спортист на McLaren британците са заимствали цялата техника, включително и аеродинамиката, от състезателния автомобил, увеличили са мощността на V8 битурбо двигателя и са направили всичко това годно за управление по нормални пътища. Това с мощността бе крайно необходимо, тъй като вариантът на GT4 може заради регламента Balance of Performance да участва в състезанията само с двигател с до 430 к.с. 620R притежава същата моторизация като GT4, но с промени по турбото и налягането на пълнене разполага със 190 к.с. повече. Нареченият M838TE 3,8-литров V8 битурбо мотор се използва в променена версия и в 600LT, досегашния ас на McLaren Sports Series.

На външен вид 620 е на едно ниво със състезателния автомобил. Сплитер, вентилационни отвори, крила и джанти с централен болт. Разлики спрямо състезателна кола? Калници от 600LT, опционален шнорхел на покрива и полусликове Pirelli. Отвътре липсва клетка срещу преобръщане, но затова пък има карбонови седалки тип корито с шестточкови предпазни колани. Иначе кокпитът и управлението му са си обичайните. Стига с теорията – време е да опознаем 620R. И още след първите километри става ясно: „британецът“ е майстор на движението, редуциран до абсолютния минимум, за да предложи на своя водач максимума.

Да, в състезателен режим на нормален път окачването е твърдо, но поносимо, има и малка доза остатъчен комфорт. Звук? Дрезгав! И тъй като опционално се предлагат сликове, врътнахме едно кръгче на пистата в Снетъртън. Невероятно е колко добре се справя тази машина. Пилотът дирижира задната ос с педала на газта, винаги уцелвате идеалната линия, а автоматичната трансмисия с два съединителя превключва превъзходно. Истински състезателен автомобил!
ИЗВОД
Вие, татковци, които искате да карате състезателни автомобили, но нямате лиценз за това: McLaren 620R е точно за вас! С него освен на пистата, ще се представите много добре и в града. Но тази цена…

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
Двигател V8 битурбо двигател, среднозадно разположен Работен обем 3799 куб.см Мощност 456 кВт (620 к.с.) при 7500 об/мин Макс. въртящ момент 620 Нм при 5500-6500 об/мин Задвижване задно/7-степ. с двоен съединител Д/Ш/В 4557/2095/1194 мм Тегло (празен) 1386 кг Багажник 120 л 0–100 км/ч 2,9 сек Макс. скорост 322 км/ч Разход 12,2 л А98Н Емисии CO2 278 г/км Цена 600 000 лв.
