AUTO BILD България / McLaren 570S Spider: по-бавен с отворен покрив

McLaren 570S Spider: по-бавен с отворен покрив

McLaren лансира 570S Spider: кабриолет на мечтите, развиващ 328 км/ч и струващ над 400 000 лв.


29
юли
2017

McLaren oтново има кабрио: 570S ще се появи на пазара през август 2017 като Spider. Моделът на Sports Series получава Hardtop от две части, който може да се прибира и по време на шофиране със скорост до 40 км/ч. Механизмът е същият като при спрения от производство 650S. Визията на Spider е леко променена в сравнение с Coupe-то. Истинските познавачи на McLaren-и ще забележат леко променената страничната линия, стигаща до задния калник, както и преработените огледала. Тази промяна е свързана с аеродинамиката – също както и уголеменият с 12 мм спойлер отзад. Задното стъкло може да се скрива, както при Lamborghini Huracán Spyder и Audi R8 Spyder – така пасажерите ще могат да се наслаждават повече на звука, генериран от 3,8-литровия V8. A когато стъклото е вдигнато, действа като ветробран. Отляво и отдясно са разположени т.нар. Airdomes. Въпреки електрическия покрив със своите 1498 кг Spider е само с 58 кг по-тежък от купето. С базовата си цена от 417 000 лв. кабриото е по-скъпо от стандартния 570S с близо 54 000 лева.

Качването е лесно: за Sports Series британците са направили праговете с надпис McLaren по-ниски и по-тесни – и така влизането в колата е по-безпроблемно. Опционалните седалки тип „корито“ са с ръчна настройка и имат неподвижна облегалка, но въпреки това са достатъчно комфортни. Удобната позиция на седене се намира лесно. В интериора доминира черна алкантара – в нея са облечени седалките, воланът, арматурното табло, таванът и части от вратите. Избраните материали и качеството на изработка са на топниво. Естествено, клиентите могат да изберат и стандартни „кресла“.

Като изключим бутона за покрива, който е позициониран отдясно в централната конзола, кокпитът е същият като при купето. Режимите на шофиране и техните степени се контролират от централната конзола, над тях се намира бутонът за стартиране. Във вратите са бутоните за електрическите стъкла и за отварянето на вратите. Електрическата настройка на огледалата, малко неконвенционално, е позиционирана вляво до тъчскрийна. Много позитивни са впечатленията ни от волана, ненатоварен с бутони. Тук няма какво да ви разконцентрира от карането! Предлаганото място за главите при затворен покрив е достатъчно дори за хора с ръст над 1,80 м. Познатата от други модели инфотейнмънт система IRIS изисква свикване заради странната подредба на менютата – и изнервя с бавното си зареждане. Допълнително освен багажника отпред 570S Spider предлага и отделение с още 70 л при мястото за покрива – но това отделение е достъпно само при затворен покрив. За отваряне на тайното чекмедже съвсем удобно трябва да натиснете копче от вдигащата се нагоре врата. За безпроблемно слизане има един прост трик – шофьорската седалка се измества ръчно максимално назад. Единственият проблем: трябва да внимавате да не ударите коляното си в долната част на арматурното табло – доказателство са следите върху тестовия автомобил.

Дори и открит, „британецът“ вдига 315 км/ч

Biturbo-моторът с 570 к.с. се нуждае от около 3000 оборота, за да разгърне истинския си потенциал – и е истински яростен чак до 8000. Дори открита, машината уверено препуска с 315 км/ч – и демонстрира прекрасно сцепление, въпреки че мощност се предава само към задните колела. От една страна, дебелите 285 мм (всъщност дори тесни за класа) гуми „захапват“ асфалта зверски добре, а от друга – електрониката внимателно преценява и отнема газта в остри завои, така че въртящият момент да не отива напразно. Още по-очарователно от мощността е нейното акустично подчертаване. Този McLaren не бръмчи, той изнася истински звуков спектакъл с басов базов тон, аранжиран със свежо „барабенене“ и мощен рев при пълно натоварване – като агрегатът никога не е прекалено шумен, но винаги „на място“, а когато задното стъкло е свалено, можете да му се насладите напълно.

Най-якото нещо в колата обаче е кормилното управление: то предлага невероятно удоволствие при атакуване на завоите, с истинска лекота и прецизност. Краката ви танцуват между предните колела, а с ръцете си контролирате първокласното управление с идеална обратна връзка. При рязка промяна на динамичния център на тежестта задницата съвсем лекичко се мята – точно колкото му харесва на човек, благодарение на централно разположения двигател.

Серийни керамични спирачки

За разлика от 570S Coupé, 570S Spider има серийни керамични спирачки. Британците обещават спирачен път само 32 м от 100 до 0 км/ч. Допълнително за кабриото McLaren предлага нови джанти. По желание клиентите могат да поръчат аудиосистема Bowers&Wilkens с 12 високоговорителя и мощност 1280 вата. Инфотейнмънт системата IRIS със 7-инчов тъчскрийн ни е позната от други модели.

В Spider е използвано същото задвижване като при купето, т.е. 3,8-литровият V8 с 570 к.с. и 600 Нм, комбиниран със 7-степенна трансмисия с два съединителя. Въпреки 50-те килограма отгоре Spider ускорява за 3,2 сек – като Coupe-то. До 200 км/ч откритият 570S е по-бавен само с една десета от затворения си събрат. McLaren обявява максимална скорост 328 км/ч – но тя се постига само при затворен покрив. Когато той е отворен, колата развива „едва“ 315.

Технически данни

McLaren 570S Spider • Мотор: 8-цил. бензинов • Работен обем: 3799 куб.см • Макс. мощност: 419 кВт (570 к.с.) при 7500 об/мин • Макс. въртящ момент: 600 Нм при 5000 до 6500 об/мин • Ускорение: 0-100 км/ч за 3,2 сек • Макс. скорост: 328 км/ч • Тегло: 1498 кг • Разход: 10,7 л/100 км • Цена: от 417 000 лв.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >