Mazda, Subaru и Toyota: не можем да отпишем ДВГ!

3105
2024

Японските производители Mazda, Subaru и Toyota ще разработват заедно двигатели с вътрешно горене в бъдеще

За много производители електрическата мобилност е в основата на бъдещите им стратегия, а електрификацията се насърчава сериозно. Дали обаче ерата на двигателите с вътрешно горене действително отива към своя край?

Не сме убедени. Или поне не по целия свят. В Япония производителите Mazda, Subaru и Toyota влязоха в необичайно за днешните времена сътрудничество, с което демонстрират, че далеч не са отписали двигателя с вътрешно горене.

Триото планира да разработва ново поколение агрегати с вътрешно горене. Те трябва да бъдат компактни и специално адаптирани към електрифицираните силови трактове и съответните корпоративни изисквания. Освен това новите мотори трябва да бъдат разработени по такъв начин, че да могат да бъдат интегрирани оптимално в силовия тракт на съответните модели.

Важна стъпка по пътя към въглеродна неутралност

Трите марки се надяват да оползотворят нови възможности за интеграция и проектиране, както и да постигнат подобрена аеродинамика. Съвместното сътрудничество трябва да бъде важна стъпка по пътя към въглеродната неутралност. Въпреки това ДВГ остава важен за компаниите.

„Ще продължим да предлагаме на нашите клиенти атрактивни автомобили, като оптимизираме двигателите на вътрешно горене за епохата на електрификацията и по този начин ще направим важна стъпка към въглеродната неутралност“, казва Масахиро Моро, Representative Director, президент и CEO на Mazda Motor Corporation. „Тъй като ванкеловият двигател може да се комбинира с електрифицирани задвижващи системи и екологични горива, Mazda усъвършенства тази технология в хода на новото сътрудничество, така че да може да допринесе в съществен мащаб за намаляването на въглеродните емисии.“

„За да предложим на нашите клиенти нови възможности за живот без въглеродни емисии, трябва да се изправим пред предизвикателството да разработим двигатели, съобразени с предлагането на енергия в бъдеще, заяви Коджи Сато, президент и изпълнителен директор на Toyota. „Всички партньори щ допълнително ще усъвършенстват технологиите на двигателите в приятелската конкуренция.“

Новите мотори ще могат да работят с въглеродно неутрални горива. В това число влизат синтетични горива (E-Fuels), биогорива и водород, при които възможните приложения ще станат още по-разнообразни благодарение на новото поколение двигатели, е посочено в съвместното прессъобщение.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин