Mazda MX-5 (NC) на старо: ръждив шезлонг


20
февр.
2019

СТАТУС НА ИКОНА – междувременно това постигна и третото поколение на MX-5, произвеждано между 2005 и 2015 година. Култът се дължи на една проста рецепта, която не е загубила ефективността си и до днес: сядате, отваряте покрива с една ръка и се наслаждавате на чистата радост от шофирането на роудстър – толкова лесно, толкова бързо, толкова приятно! За пръв път Mazda предлагаше Typ NC и като роудстър-купе. При него покривът е от здрава, устойчива на метеорологичните влияния пластмаса и може да се сгъва електрически зад предните седалки. За съжаление обаче твърдият покрив има не само преимущества. Повишението на теглото на двуместния автомобил с около 30 килограма не е проблем. За съжаление твърдият покрив има склонност към тракане. Сервизите се опитват да отстранят неприятните шумове със залепване на допълнителни уплътнения. Но успехът на тези мерки често е спорен, както съобщават изнервените собственици.

При затворен покрив на пътниците с ръст над 1,85 м може да им е тясно, защото главите им опират в дъгите на гюрука

Нашият тестов автомобил с първа регистрация от 2011 година обаче е с конвенционален текстилен гюрук. Тоест е произведен след фейслифта през 2008 година, който визуално се разпознава по по-голямата радиаторна решетка и модернизираните фарове. Под предния капак работи 1,8-литров двигател с мощност 126 к.с. Както потвърждава и нашият тест по близките междуградски пътища, 1,1-тонният пурист не се нуждае от по-висока мощност. Въпреки това обаче трябва да бъдете внимателни при огледа: МХ-5 не се отличава с особено добра защита срещу корозия. За щастие това не се отнася до всички екземпляри, все пак задължително трябва да огледате автомобила на подемник. И макар че срещаният доста по-рядко 2-литров двигател със 160 к.с. разполага с осезаемо по-добра тяга: и двата агрегата се нуждаят от много високи обороти, за да разгърнат мощността си.

Точкови заварки: в багажника „кафявата чума“ започва да се разпространява от точковите заварки.
Ръжда по окачването: нерядко детайлите на окачването страдат от силна повърхностна корозия.
Заваръчни шевове: немарливост от завода: корозирали заваръчни шевове по надлъжните греди и опорите на окачването.

Смяната на петте предавки с прецизния и къс скоростен лост, който лежи оптимално в ръката, е истинско удоволствие. Ако превключването на предавките не се извършва леко, смяната на маслото в скоростната кутия често осигурява значително подобрение. Има възможности и за подобряване на окачването на поколението NC. Кормилното управление също не е толкова прецизно и директно като при актуалното поколение на MX-5.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
В дрифт към Пайкс Пийк – Кен Блок и неговият Mustang „Hoonicorn“

26
окт.
2016

Звездата от Youtube Кен Блок е увеличил значително мощността на своя Mustang "Hoonicorn", за да може той да се справи с едно изключително предизвикателство

Card image cap
VW орязва възнагражденията

23
дек.
2015

По ръководните етажи във VW затягат коланите заради последствията след дизеловия скандал

Card image cap
ЕС атакува превъртането на километражи

10
юли
2017

Европейската комисия одобри програма срещу манипулациите в пробега, предложена от българския народен представител Андрей Новаков

Card image cap

В последния брой:

Архив >