2019
СТАТУС НА ИКОНА – междувременно това постигна и третото поколение на MX-5, произвеждано между 2005 и 2015 година. Култът се дължи на една проста рецепта, която не е загубила ефективността си и до днес: сядате, отваряте покрива с една ръка и се наслаждавате на чистата радост от шофирането на роудстър – толкова лесно, толкова бързо, толкова приятно! За пръв път Mazda предлагаше Typ NC и като роудстър-купе. При него покривът е от здрава, устойчива на метеорологичните влияния пластмаса и може да се сгъва електрически зад предните седалки. За съжаление обаче твърдият покрив има не само преимущества. Повишението на теглото на двуместния автомобил с около 30 килограма не е проблем. За съжаление твърдият покрив има склонност към тракане. Сервизите се опитват да отстранят неприятните шумове със залепване на допълнителни уплътнения. Но успехът на тези мерки често е спорен, както съобщават изнервените собственици.

Нашият тестов автомобил с първа регистрация от 2011 година обаче е с конвенционален текстилен гюрук. Тоест е произведен след фейслифта през 2008 година, който визуално се разпознава по по-голямата радиаторна решетка и модернизираните фарове. Под предния капак работи 1,8-литров двигател с мощност 126 к.с. Както потвърждава и нашият тест по близките междуградски пътища, 1,1-тонният пурист не се нуждае от по-висока мощност. Въпреки това обаче трябва да бъдете внимателни при огледа: МХ-5 не се отличава с особено добра защита срещу корозия. За щастие това не се отнася до всички екземпляри, все пак задължително трябва да огледате автомобила на подемник. И макар че срещаният доста по-рядко 2-литров двигател със 160 к.с. разполага с осезаемо по-добра тяга: и двата агрегата се нуждаят от много високи обороти, за да разгърнат мощността си.



Смяната на петте предавки с прецизния и къс скоростен лост, който лежи оптимално в ръката, е истинско удоволствие. Ако превключването на предавките не се извършва леко, смяната на маслото в скоростната кутия често осигурява значително подобрение. Има възможности и за подобряване на окачването на поколението NC. Кормилното управление също не е толкова прецизно и директно като при актуалното поколение на MX-5.
Продължете на следващата страница